The Pond Library

Forum

Meldingen
Alles wissen

planten filter?

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,055 Bekeken
(@stefan-r)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

Welke planten kan ik het beste gebruiken in mijn moeras filter?
Ik ga gebruik maken van een biologische filter die aan de uitgang in een moeras filter komt met 2 compartimenten.
waarbij het 1ste compartiment downflow zal werken en het 2de upflow.

Citeren
(@webmaster)
Noble Member Admin
Deelgenomen: 24 jaar geleden

Het artikel Planten voor moerasfilters zal u zeker helpen bij de keuze van waterplanten die voor uw moerasfilter dienst kunnen doen.

BeantwoordenCiteren
(@stefan-r)
Trusted Member
Topic starter  

bedankt, dit was hetgeen ik zocht.

BeantwoordenCiteren
(@timpie)
Reputable Member
Deelgenomen: 22 jaar geleden

Hoi,
Ik heb heel goede ervaring met de gewone zegge, qua groeicapaciteit is dit mijn inziens een topper. Geeft het moeras altijd (zomer en winter) een groene blik, wel te snoeien met handschoenen.
Veel mooier echter is de iris (gele lis), groei ook flink. Ik kijk al uit naar het bloeiseizoen (heel binnenkort :))
groeten, timpie

BeantwoordenCiteren
 DNNS
(@dnns)
Honorable Member

Hoi Stefan,

Misschien ben je ook wel geïnteresseerd in een zijspoortje van het plantenfilter

http://www.nishikigoi-online.com/phpbb2/viewtopic.php?t=3579

Even naar beneden scrollen ... Vanaf "Wat kan de Hobbyist hiermee?" wordt het interessant voor je...

Dennis

BeantwoordenCiteren

Deel:

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.

Wat wil je weten?

Heb je een specifieke vraag of vind je geen antwoord op je vraag via deze site dan help ik je graag een oplossing te zoeken.