The Pond Library

Vraag en Antwoord

Notifications
Clear all

planten filter?

5 Posts
4 Users
0 Likes
2,165 Views
Stefan R
(@stefan-r)
Trusted Member
Topic starter  

Welke planten kan ik het beste gebruiken in mijn moeras filter?
Ik ga gebruik maken van een biologische filter die aan de uitgang in een moeras filter komt met 2 compartimenten.
waarbij het 1ste compartiment downflow zal werken en het 2de upflow.

Webmaster
(@webmaster)
Noble Member Admin

Het artikel Planten voor moerasfilters zal u zeker helpen bij de keuze van waterplanten die voor uw moerasfilter dienst kunnen doen.

ReplyQuote
Stefan R
(@stefan-r)
Trusted Member
Topic starter  

bedankt, dit was hetgeen ik zocht.

ReplyQuote
timpie
(@timpie)
Reputable Member

Hoi,
Ik heb heel goede ervaring met de gewone zegge, qua groeicapaciteit is dit mijn inziens een topper. Geeft het moeras altijd (zomer en winter) een groene blik, wel te snoeien met handschoenen.
Veel mooier echter is de iris (gele lis), groei ook flink. Ik kijk al uit naar het bloeiseizoen (heel binnenkort :))
groeten, timpie

ReplyQuote
DNNS
 DNNS
(@dnns)
Honorable Member

Hoi Stefan,

Misschien ben je ook wel geïnteresseerd in een zijspoortje van het plantenfilter

http://www.nishikigoi-online.com/phpbb2/viewtopic.php?t=3579

Even naar beneden scrollen ... Vanaf "Wat kan de Hobbyist hiermee?" wordt het interessant voor je...

Dennis

ReplyQuote

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.