The Pond Library

Vraag en Antwoord

gele lis

Lid
Topic starter

beste allemaal,

Mijn moerasfilter bestaat vnl uit gele lis.
Met de herfst voor de deur zou ik deze willen afknippen, maar ik heb wel volgende vragen:

-Wanneer doe ik dit het beste, ik merk dat er nu stilaan een gele verkleuring begint op te treden, dus ik vermoed dat het nu stilaan het goede ogenblik wordt, zodat de planten geen voedingstoffen aan het water gaan afgeven.

-Op welke hoogte knip ik de planten af?

:confused:

vriendelijke groeten
filip

Lid

Ik snoei de meeste moerasplanten in het voorjaar, alleen tussendoor verwijder ik de rotte bladeren.
Wat bedoeld u met het afgeven van voedingsstoffen aan het water? Ik denk dat de gele lis nu nog voedingsstoffen uit het water haalt, tot hij volledig is afgestorven

Lid
Topic starter

Volgens mij verkleuren de bladeren van het gele lis omdat ze geen voedingsstoffen meer krijgen waardoor de fotosynthese stopt(zoals de bladeren van de bomen) en zodoende beginnen af te sterven. Afsterven gaat gepaard met ontbinden, en dus afgeven van voedingstoffen aan het water.
Dit zou ik willen voorkomen, dus ik denk dat ik geleidelijk aan ga beginnen knippen.
Dank voor uw reactie
filip

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.