The Pond Library

Forum

Meldingen
Alles wissen

Water verversen

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,825 Bekeken
(@jef-smeyers)
Honorable Member
Deelgenomen: 23 jaar geleden
Topic starter  

Er zijn vele vijverliefhebbers die regelmatig hun water verversen, oke voor de koivijver omdat hier de omstandigheden volledig anders zijn dan bij een siervijver met water- en zuurstofplanten.
Ikzelf heb nog nooit water ververst en mijn planten + vissen schijnen het best naar hun zin te hebben.
Wat is het nut van waterverversen in een siervijver ?

Citeren
(@webmaster)
Noble Member Admin
Deelgenomen: 24 jaar geleden

In een echt goed in balans zijnde siervijver hoeft waterverversing niet echt. De regelmatige regenval is voldoende.

Maar veelal zijn visjes ook al vlug in grote getallen aanwezig zelfs in siervijvers en dan kan wat water verversen nooit kwaad.

Water verversen in siervijvers kan dan al best voldoende zijn om het verdampte water in de vijver aan te vullen met nieuw vers water in de zomer bv maar echt water laten weglopen en daarvoor nieuw in de plaats toevoegen is voor koivijvers.

BeantwoordenCiteren

Deel:

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.

Wat wil je weten?

Heb je een specifieke vraag of vind je geen antwoord op je vraag via deze site dan help ik je graag een oplossing te zoeken.