Forum

verdampen

Lid
Antwoord: 81
Topic starter

Hoi,

Ik heb heel veel last van verdampend water.
is het normaal dat er tussen de 3 en 5 cm water op een dag kan verdampen of moet ik toch naar een lek gaan zoeken.

De vijver ligt wel redelijk in de zon dat moet ik erbij vertellen maar met de temperatuur van de laatste dagen verdampt het dan nog zo veel?

Groetjes Pascal



Lid
Antwoord: 18

Met de lage temperaturen van de laatste dagen zou ik eerder denken aan een lek. Succes Pascal



Lid
Antwoord: 81
Topic starter

Hoe zou ik dat lek dan kunnen vinden en is dat ook te repareren?



Lid
Antwoord: 78

3 tot 5 cm bij de huidge temperaturen (en regen!) is onmogelijk. Er moet dus een lek zitten.



Lid
Antwoord: 288

Je kunt dit vinden door een scheut melk erin te gieten de melk trekt naar het lek. Het zal te repareren zijn afhankelijk van de materialen en of produkten.



Lid
Antwoord: 488

wa is da nu toch voor nen zever me die melk he
tegen wanneer da die da gaatje gevonden heeft is die melk al opgelost in da water een lek zo ik niet direkt zeggen bij mij zakt het water ook een beetje za het water verdampt het rapste bij warme temperatuur met wind .
Het gaaje kan je vindten op de rand waar het water niet meer zakt is da op de bodem dan hebde pech maar zo nog effe afwachten want 3 cm is niet zo heel veel



Lid
Antwoord: 81
Topic starter

Probleem is opgelost.

Heb de makkelijke weg gekozen.
Of 25 a 30 euro aan repair set uitgeven heb ik nieuwe folie er in gemaakt.
Koste me 40 euro maar wel gegarandeerd dicht en het heeft me een dag zoeken bespaard.

Toch allemaal bedankt voor de reacties



Antwoord: 1

40 € voor een nieuwe folie?



Lid
Antwoord: 81
Topic starter

Yup,

Hoefde geen dure folie te gebruiken ik heb namelijk reeds een folie laag liggen.
Dus een dunne laag erover volstaat



Lid
Antwoord: 269

pasje wrote: ...Dus een dunne laag erover volstaat

Dit vind ik toch een beetje een verkeerde redenering.
Door het feit dat de onderste folie reeds lek is heeft deze geen meerwaarde aan de waterdichtheid van de vijver. Dus een dunnere folie hier over leggen is hetzelfde als gewoon een dunne folie te gebruiken zonder dat er iets onder ligt...
En wat is nu de besparing met een dikkere folie?