The Pond Library

Vraag en Antwoord

PH te hoog

Lid
Topic starter

hoe kan ik mijn ph verlagen?
ph is 8.5
gh is 15
kh is 7

twee maanden geleden heb ik er eens bio ph min bijgedaan. de dag zelf zakte mijn ph wel maar de volgende dag zat ik weer aan 8.5.
weet er iemand hoe ik mijn ph op een aanvaardbare wijze kan verlagen?
vriendelijke groeten,
tom vermeersch

Lid

een ph van 8,5 is toch niet slecht zolang de ph-waarde niet schommelt is het zo erg niet. Je Kh is voldoende hoog dus je zal geen schommelingen hebben. De Ph bij mij thuis is 9 dus das nog hoger 😉

Lid
Topic starter

als ik het goed begrijp dan maakte ik me zorgen om niets. zoveel te beter. thx
tom vermeersch

Lid

Een PH van 8,5 is iets aan de hoge kant. Je wilt eigelijk 7,75.
Maarja..... krijg en houd het maar eens zo. Als je iets gaat toevoegen om de waarde te veranderen, kun je dat elke keer als je doet verversen hehalen.

Jouw KH is redelijk, dus zal je PH wel stabiel zijn denk ik.

Ik ga mee met Pietje: Niets aan doen!

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.