Forum

PH te hoog

Lid
Antwoord: 8
Topic starter

hoe kan ik mijn ph verlagen?
ph is 8.5
gh is 15
kh is 7

twee maanden geleden heb ik er eens bio ph min bijgedaan. de dag zelf zakte mijn ph wel maar de volgende dag zat ik weer aan 8.5.
weet er iemand hoe ik mijn ph op een aanvaardbare wijze kan verlagen?
vriendelijke groeten,
tom vermeersch



Lid
Antwoord: 1160

een ph van 8,5 is toch niet slecht zolang de ph-waarde niet schommelt is het zo erg niet. Je Kh is voldoende hoog dus je zal geen schommelingen hebben. De Ph bij mij thuis is 9 dus das nog hoger 😉



Lid
Antwoord: 8
Topic starter

als ik het goed begrijp dan maakte ik me zorgen om niets. zoveel te beter. thx
tom vermeersch



Lid
Antwoord: 158

Een PH van 8,5 is iets aan de hoge kant. Je wilt eigelijk 7,75.
Maarja..... krijg en houd het maar eens zo. Als je iets gaat toevoegen om de waarde te veranderen, kun je dat elke keer als je doet verversen hehalen.

Jouw KH is redelijk, dus zal je PH wel stabiel zijn denk ik.

Ik ga mee met Pietje: Niets aan doen!