Forum

Hoe test ik NO3 met...
 

Hoe test ik NO3 met Velda ?

Lid
Antwoord: 41
Topic starter

Hoi allemaal,

Ik heb een aantal testsets van iemand gekregen maar nu heb ik bij de NO3-test geen gebruiksaanwijzing zitten.

Wie kan mij vertellen hoe de test werkt (Velda) er zit een maatbekertje bij en twee soorten tabletjes #1 en #2.

Groetjes,

Cookie



Lid
Antwoord: 488

ja dat werkt als volgt
als u dat bekertje er bij hebt gekregen moet ge dat vullen tot 10 dan moet u het eerste tabelt er bij doen #1 dat goed schudden tot er niets meer van te zien is kan lang duren . dan het tweede er bij #2 en ook schudden tot het opgelost is dan minuutje wachten en aflezen .



Lid
Antwoord: 41
Topic starter

Tommeke wrote: ja dat werkt als volgt
als u dat bekertje er bij hebt gekregen moet ge dat vullen tot 10 dan moet u het eerste tabelt er bij doen #1 dat goed schudden tot er niets meer van te zien is kan lang duren . dan het tweede er bij #2 en ook schudden tot het opgelost is dan minuutje wachten en aflezen .

Hoi Tommeke,

Bedankt voor je reactie en uitleg. Ik heb de test gedaan en kom op de gele kleur 0mg/l is dat OK of juist niet ?

Groetjes, Cookie



Lid
Antwoord: 488

ja inderdaad cookie dat is in orde probeer dat geel maar te behoude en zeker net naar het groen of rood gaan dan onmiddelijk water verversen zo een 20 %
groetjes