Forum

Groene waas

Lid
Antwoord: 1
Topic starter

Twee weken geleden hebben we een nieuwe, grotere vijver aangelegd.
Bak eruit , folie erin. Veel zuurstofplanten, fonteinkruid, etc.

Maar sinds een paar dagen ligt er een groene waas op het water, maar verder is
de vijver kraakhelder.

Wie kan mij vertellen wat die groene waas is en wat ik eraan kan doen zonder uvlamp of wat voor elektrisch apparaat. Of komt het door het warme weer van de afgelopen weken?

Hans



Lid
Antwoord: 36

Die droene waas zijn dus algen.

Kijk maar eens op slootjes en plassen op dit moment.
Het water blijft hetzelfde alleen er komt zo een mooie groene waas op te liggen.
Later zal het hele water groen worden.

Toch maar een uv lampje aanschaffen vrees ik



Lid
Antwoord: 488

nee dat zijn afgestorven algen kunnen opgelost worden met skimmer of fijn net



Lid
Antwoord: 56

Ik heb dat ook.
Heb een heel klein vijvertje van 270 liter (gaat uitgebreid worden in het najaar) en heb steeds een dun laagje groen erop met "oogjes", zoals bouillon. Ik skim met de gieter, maar het komt steeds terug. Ik denk zelf dat het komt omdat er onderin de vijver een laag slib ligt. Je ruikt het ook. Heb ik gelijk?

Groet,

Marjan



Lid
Antwoord: 16

super-kever wrote: Twee weken geleden hebben we een nieuwe, grotere vijver aangelegd.
Bak eruit , folie erin. Veel zuurstofplanten, fonteinkruid, etc.

Maar sinds een paar dagen ligt er een groene waas op het water, maar verder is
de vijver kraakhelder.

Wie kan mij vertellen wat die groene waas is en wat ik eraan kan doen zonder uvlamp of wat voor elektrisch apparaat. Of komt het door het warme weer van de afgelopen weken?

Hans

Hoe is het ondertussen met uw water na de koudere periode ?