The Pond Library

Vraag en Antwoord

Draadalgen

Lid
Topic starter

Beste,

Iemand een idee wat ik best kan doen tegen draadalgen in mijn vijvertje?

Alvast bedankt,
Björn

josl
Lid

hallo,

zijn ze echt lang en storend,anders zou ik ze gewoon regelmatig met een stok verwijderen.
ik gebruik ecopure van kusuri,
dit verminderd de groei,maar doet ze niet volledig weg, draadalgen zijn tenslotte nuttige planten,ze nemen voedingsstoffen op.
die ecopure werkt boilogisch,en is niet schadelijk.

gebruik geen chemische produkten,de algiciden,deze verstoren je vijver volledig.

groetjes

Lid

ik gebruik al jaren draadalgpoeder met Penak. Werkt super, zelfs tijdens de afgelopen hittegolf.

Lid

Ik had ook tering veel last van die troep. Allereerst ben ik ook met 'middeltjes' bezig geweest. Met alle respect, dit werkt niet.

Uiteindelijk heb ik eerst de planten in de vijver aangevuld, veel zuurstofplanten enz. Dit hielp bijnan niets. Toen heb extra planten langs de rand gezet, dit leek iets te helpen.

Tot slot heb ik drijvende planten toegevoegd, en toen alle planten goed begonnen te groeien verdween de draadalg als sneeuw voor de zon.

Tegenwoordig heb ik af en toe een plukje dat makkelijk met een stok te verwijderen is, vooral na hevige regen is dit het geval. Maar het is beheersbaar.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Ps, als je vissen hebt die verzot zijn op planten is deze methode dus niet bruikbaar en moet je iets anders verzinnen.

Groet René.

Lid
Topic starter

optiplex wrote: ik gebruik al jaren draadalgpoeder met Penak. Werkt super, zelfs tijdens de afgelopen hittegolf.

Kan je wat meer info geven ivm met dit product aub.

JanV
Lid

josl
Lid

hallo,

ik hebvroeger ook penac draadalhpoeder gebruikt, maar geen resultaat gehad,nu zou het liggen aan de hardheid van het water,ik heb niet opnieuw geprobeerd,maar ben overgeschakeld op eco-pure, dit verminderd de alggroei.

groetjes

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.