The Pond Library

Forum

Meldingen
Alles wissen

Draadalgen

(@kever)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Beste,

Iemand een idee wat ik best kan doen tegen draadalgen in mijn vijvertje?

Alvast bedankt,
Björn

Citeren
 josl
(@josl)
Honorable Member

hallo,

zijn ze echt lang en storend,anders zou ik ze gewoon regelmatig met een stok verwijderen.
ik gebruik ecopure van kusuri,
dit verminderd de groei,maar doet ze niet volledig weg, draadalgen zijn tenslotte nuttige planten,ze nemen voedingsstoffen op.
die ecopure werkt boilogisch,en is niet schadelijk.

gebruik geen chemische produkten,de algiciden,deze verstoren je vijver volledig.

groetjes

BeantwoordenCiteren
(@optiplex)
Trusted Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

ik gebruik al jaren draadalgpoeder met Penak. Werkt super, zelfs tijdens de afgelopen hittegolf.

BeantwoordenCiteren
(@roofingburner)
Trusted Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Ik had ook tering veel last van die troep. Allereerst ben ik ook met 'middeltjes' bezig geweest. Met alle respect, dit werkt niet.

Uiteindelijk heb ik eerst de planten in de vijver aangevuld, veel zuurstofplanten enz. Dit hielp bijnan niets. Toen heb extra planten langs de rand gezet, dit leek iets te helpen.

Tot slot heb ik drijvende planten toegevoegd, en toen alle planten goed begonnen te groeien verdween de draadalg als sneeuw voor de zon.

Tegenwoordig heb ik af en toe een plukje dat makkelijk met een stok te verwijderen is, vooral na hevige regen is dit het geval. Maar het is beheersbaar.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Ps, als je vissen hebt die verzot zijn op planten is deze methode dus niet bruikbaar en moet je iets anders verzinnen.

Groet René.

BeantwoordenCiteren
(@kever)
Active Member
Topic starter  

optiplex wrote: ik gebruik al jaren draadalgpoeder met Penak. Werkt super, zelfs tijdens de afgelopen hittegolf.

Kan je wat meer info geven ivm met dit product aub.

BeantwoordenCiteren
 JanV
(@janv)
Eminent Member

BeantwoordenCiteren
 josl
(@josl)
Honorable Member

hallo,

ik hebvroeger ook penac draadalhpoeder gebruikt, maar geen resultaat gehad,nu zou het liggen aan de hardheid van het water,ik heb niet opnieuw geprobeerd,maar ben overgeschakeld op eco-pure, dit verminderd de alggroei.

groetjes

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.

Wat wil je weten?

Heb je een specifieke vraag of vind je geen antwoord op je vraag via deze site dan help ik je graag een oplossing te zoeken.