The Pond Library

Vraag en Antwoord

Zieke KOI

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
2,021 Bekeken
Wim Klasen
(@wim-klasen)
Lid
Deelgenomen: 22 jaar geleden
Topic starter  

Een van mijn Koi karpers is ziek en ik weet niet wat het is en wat ik eraan moet doen.
Hij heeft een soort ontsteking bij zijn rechter kieuw waarvan het vlees af en toe ook vlokken loslaat.

Wie weet wat dit kan zijn?

Wie weet een internetsite waar ik verschillende ziektes op kan terugvinden?

Alvast bedankt

Citeren
Wahdagie
(@wahdagie)
Lid

Originally posted by Wim Klasen

Wie weet een internetsite waar ik verschillende ziektes op kan terugvinden?

http://www.kara-inci.nl/ziekten_herkennen.htm
http://www.kara-inci.nl/huid_&_vinnen.htm

Laat er even door een ervaren liefhebber of een goede dealer
naar kijken.

Groet, Arthur.

BeantwoordenCiteren
kasters
(@kasters)
Lid

Hoi, je kunt ook op www.koidokter.nl kijken. hier wwordt de koi van onder tot boven beschreven.

BeantwoordenCiteren
timpie
(@timpie)
Lid
Deelgenomen: 23 jaar geleden

kijk even op de site hier onder "Home > Bedrijven > België", kies je provincie en zoek in het laatste kolommetje naar "dierenarts", die kan je zeker verder helpen!
mvg, Timpie

BeantwoordenCiteren
timpie
(@timpie)
Lid
Deelgenomen: 23 jaar geleden

hola had niet gezien dat je uit Nederland kwam.. neem dan best effe contact op met Rob van het "KOI", dat is die link waar kasters naar duidt.. groeten

BeantwoordenCiteren
De Rie
(@de-rie)
Lid

Een juiste diagnose kan niet gegeven worden als men de vis niet in levende lijve ziet. Ook al plaats je 10 foto's op het bord, het gaat niet. Daarom raad ik u aan ,zoals de anderen hier voor mij, om naar de koi te laten kijken door een koidokter of iemand met kennis van zaken.

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.