Forum

witte stip

Lid
Topic starter

Ik heb al enige jaren een tuinvijver maar sinds kort hebben mijn sluierstaart vissen
witte stippen .
Wij zijn naar een dierenspeciaalzaak geweest en een middel gekocht dat Sapro heet maar , niet helpt.
Mijn vissen zijn nu zo ziek dat de vinnen helemaal oplossen , en van de staart alleeen nog slierten over zijn .
Wat is er nog te doen om mijn vissen te redden

Halo
Voor een behandeling van witte stip kan ik u verwijzen nar deze site bij Artikels/Ziekte/Witte stip. Maar u hebt niet alleen een probleem met witte stip, maar er is ook een andere parasiet (ziekte) op uw vissen. En om dat goed te weten raad ik u en microscopisch onderzoek aan. Zo zal je de parasiet van de witte stip vinden op de vis, maar ook een andere parasiet (ziekte) op de vis, die dan het rafelen van de staart veroorzaakt. Witte stip is goed te genezen.
Tip: geen dode vissen laten onderzoeken, maar wel levende. Ik had vandaag ook een klant, die een dode vis meebracht. Ik dat geval is een onderzoek uitgesloten, gezien de meeste parasieten een dode vis na 15 minuten reeds verlaten hebben.

Groeten
Eric Buedts
Aqua-Botanica-Koi
Reststraat 24
3390 Tielt-Winge
016/502038
FAX 016/503077
e-mail: abkoi@skynet.be
http://users.skynet.be/aqua.botanica.koi/

Lid
Topic starter

Eric
Bedankt voor je bericht .
Wij zijn vandaag naar de dierenwinkel gegaan waar wij de vissen hebben gekocht , met twee zieke vissen .
En die deelde ons mee dat het geen witte stip was maar een ontsteking van de slijmhuid .
Wij hebben ook een Mailtje naar je Emai'l adres gestuurd
Maar alsnog bedankt voor de goede raad .