The Pond Library

Vraag en Antwoord

wie kan mij helpen

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
1,624 Bekeken
tim bisschop
(@tim-bisschop)
Lid
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Topic starter  

goeie dag,

zal me even voorstellen ben tim bisschop
heb net mijn vijver klaar.nu heb ik zaterdag nieuwekoi,s gehaald.
vijver heb ik laten draaien daarvoor,ivm met de baterieen.
nu eten mijn koi,s wel goed,alleen lijkt het wel of ze scheuren over de bodem,,,dit doen ze niet aan de rand van de vijver.bij het voeren zie ik geen aparte zaken aan de vis.

kan dit nog te maken hebben,,dat ze moeten wennen??of is het speelsigheid??

tevens heb ik mijn waardes gecontrleerd deze zijn goed.
en als ik wat zout toevoeg is dit verstandig.

hoop graag wat van jullie te horen,,met vriendlijke grt tim
alvast bedankt

Citeren
padde
(@padde)
Lid
Deelgenomen: 17 jaar geleden

Hallo,
Het schuren van vissen kan veroorzaakt worden door parasieten, laat een afstrijkje maken en houd het goed in de gaten.

succes ermee

grtz

BeantwoordenCiteren
Hokie
(@hokie)
Lid
Deelgenomen: 16 jaar geleden

Moi,

Welkom op het forum.
Het kan zijn dat er parasieten/bacterien op de koi zitten. Deze kunnen al meegekomen zijn bij de dealer. Zou zoals Padde zegt een afstrijkje laten maken om te kijken wat de oorzaak is.

Hokie

BeantwoordenCiteren
tim bisschop
(@tim-bisschop)
Lid
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Topic starter  

hey hey,

heb even een uitstrijkje laten maken.
was niks aan de hand,waarschijnlijk toch een beetjh stress,en zal de boel goed in de gaten blijven houden.

grtjes tim

BeantwoordenCiteren
Hokie
(@hokie)
Lid
Deelgenomen: 16 jaar geleden

Moi Tim,

Goed om te horen. Misschien denk je nu, had ik het maar niet gedaan, maar nu weet je het zeker. Tevens weet je nu dat de vissen gezond zijn.
Veel plezier met je vijver en koi.
Laat eens een foto zien, wil je? Dat vinden we zeker leuk.

Hokie

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.