The Pond Library

Vraag en Antwoord

Vissen hebben jeuk

Lid
Topic starter

Sinds gisteren beginnen mijn Koi te flitsen, (langs de bodem en wanden te schuren). Wat is nu goede raad?? Afwachten of nu gaan vangen (als het lukt) en bekijken of al iets gaan toevoegen aan het water? Of mischien iets anders?

BMWtje

Lid

afstrijkje maken.
En als je dit zelf niet kunt, koidokter bijroepen.
Vissen hebben wellicht last van parasieten.
Ga niet zelf wat spullen in de vijver kappen, kosten hopen van mensen en vaak dien je het verkeerde toe omdat je niet weet waarvoor je aan het behandelen zijt.

Alain

Lid
Topic starter

Bedankt Alain,

Ik kijk het nog even een paar dagen aan. Mischien dat het over gaat. Anders zal ik zeker hulp gaan zoeken.
Ik wil m'n dieren zeker niet verliezen of iets verkeerds aandoen. Daarvoor heb ik ze te lang je raakt er toch aan gehecht he.:)

BMWtje

Lid

afwachten moet je zeker niet doen....., het gaat niet vanzelf over.........gewoon naar een goede koidokter gaan.
En je doet je vissen juist iets verkeerds aan door niets te doen.

groetjes bert

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.