Forum

Rare ziekte.....??

Topic starter

Ik heb een hele mooie uitdaging. Ik heb een vijver met 4 goudvissen en 7 goudwindes. Nou zijn er de laatste week ongeveer 2 goudwindes gestorven met een roodachtige vlek vlakbij de kieuwen, en de goudvissen zijn ook geslonken in aantal maar die hadden een blauwachtige slijmlaag over hun lichaam. Nou weet ik bijna zeker dat er nu iets fout is in mijn vijver, ik weet alleen niet wat. Volgens mij zit het qua zuurstof zit het wel OK, plantengroei doet het ook aardig. Heb wel een beetje groen troebel water. Wie kan mij helpen.
Bij Voorbaat Dank

Robert

De ziekte die omschrijft zijn costia. Een microscopisch onderzoek van een levende vis aangeraden. Je kan ook in onze artikels bij visziekte enkele beschreven ziektes vinden en eventuele behandelings methoden.
Groeten
Eric

Lid

Bedankt Eric, ik heb waarschijnlijk de juiste ziekte(Parasiet) gevonden dankzij jou. Ik denk alleen dat het een ander is dan Costia vanwege een symptoon die ik eergister tegenkwam. Nl een goudvis zonder vinnen, ik ben ff door het berichtenbord wezen snuffelen en daar kwam ik een soortgelijk geval tegen en die werd aangeraden om iets te doen tegen Gyrodactylus, wat naar ik meen ook hetgene is wat ik heb. Ik laat vedere acties en progressies wel weten/horen. Alvast hartelijk bedankt voor het helpen zoeken naar mijn probleem dat mijn katten te dik worden van het eten van halfdode vissen.