Er zitten twee dikke goud vissen in de vijver en het vorig jaar ook al, ik denk dat ze niet willen of kunnen kuit schieten. Waar kan dit aan liggen, er hangt een paaiborstel in de hoek van de vijver en altijd veel geruzie.
Vorig jaar hebben allemaal witte bollekes erin gezeten, twee dagen erna alles weg.
Nu heb ik gehoord dat ze af gehaald kunnen worden omdat ze versteent zouden kunnen zijn en dat de vis hier aan kan sterven als er geen hulp geboden wordt.
Die witte bollekes van vorig jaar waren de eitjes. Als je de eitjes laat zitten zullen de vissen ze zo snel mogelijk weer opeten (zeer eiwitrijk voedsel). Op die manier beperkt de natuur het aantal jongen en blijven er normaal slechts enkele over.
Wanneer een vis haar kuit niet afzet wordt het normaal gesproken terug opgenomen door het lichaam. Slechts in enkele gevallen gaat het mis en versteend het kuit.
Michel
ik denk dat je met 2 vrouwtjes zit.
Ikzelf ben ook al jaren aan het wachten op kleintjes van mijn koi's. Toen bleek dat ik alleen maar mannetjes had.
tja da's nu eenmaal de natuur.
Een vrouwtje er bij en het probleem is opgelost hoor 🙂
Dennis.
De vis heeft nogaltijd het probleem en is nog dikker geworden.
Wat te doen met deze vis eitjes laten afhalen, of aan zijn lot overlaten, die kan nog niet meer behoorlijk zwemmen.
Volgens mij heb ik alleen maar mannetjes totaal geen paai gebeuren of dat er eitjes zijn afgezet.