The Pond Library

Vraag en Antwoord

microscoop

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
1,707 Bekeken
johan (bel)
(@johan-(bel))
Lid
Deelgenomen: 22 jaar geleden
Topic starter  

onderstaand bericht heb ik overgenomen van een nederlandse koi site.

Hoi koi liefhebbers hoeveel moet een microscoop vergroten om er iets aan te hebben? 100x 200x 600x of 1200x of nog meer? Dit vraag ik omdat er aanstaande maandag bij de LIDEL Microscopen in de aanbieding komen voor maar 20 euro en die vergroten tot 1200x is dit genoeg.
Als dat zo is raad ik iedereen aan er een te gaan halen die er nog geen heeft is echt een koopje! Groetjes Marcel_koi.

wat is jullie mening hierover?

groeten johan

Citeren
timpie
(@timpie)
Lid
Deelgenomen: 23 jaar geleden

Dat is wellicht zo'n plastieken ding om kinderen mee te plezieren, heel onstabiel om een beeld goed te bekijken en als ze werken met externe lichtbron heel erg onhandig. Of ze 1200 keer kunnen vergroten betwijfel ik sterk en dan komt er op zulke vergroting bovenop dat het beeld nog moeilijker wordt stabiel te houden.
In elk geval beter dan niets natuurlijk 🙂 maar voor die prijs kan je echt niet veel verwachten denk ik..
groeten, Timpie
ps. waren er op die site geen reacties van mensen die het gekocht hadden?

BeantwoordenCiteren
johan (bel)
(@johan-(bel))
Lid
Deelgenomen: 22 jaar geleden
Topic starter  

hoi timpie

deze reacties kwamen erop.

http://www.allroundkoi.nl/read.php?post=716

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.