The Pond Library

Forum

Meldingen
Alles wissen

Buikwaterzucht???

(@jaccoh)
Eminent Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Topic starter  

Een van de jonge goudvissen (nog bruin) is erg dik rond het midden. Zelfs de schubben staan een beetje naar buiten. Hij zwemt en eet verder goed. Zou dit buikwaterzucht kunnen zijn? en wat kan ik er tegen doen? Is het besmettelijk?

Citeren
(@hokie)
Honorable Member

Hoi JaccoH,

Bij buikwaterzucht staan de schubben meestal als een denneappel in "open"structuur. Tevens zijn de ogen "bol".
Een vriend heeft net 2 koi's moeten doden, doordat ze te ver heen waren. Heb er verder geen ervaring mee. Misschien een koi-dokter. Vaak wordt dan penicilline ingespoten. Ik weet dit van iemand anders die dus wel buikwaterzucht had.(de koi)
Advies wat hij toen kreeg is; niets doen, is niet besmettelijk. Of het waar is??
Toch maar even de koi-dokter vragen, of anders een dierenarts die hiermee bekend is.

grt
Hokie

BeantwoordenCiteren
(@jacob83)
Trusted Member

ik heb ook weleens gehoord dat je een soort van bloedoog hebt..

BeantwoordenCiteren
(@padde)
Reputable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden

Hoi,

Hier staat wat informatie over buikwaterzucht:
http://www.koieagle.nl/e107_plugins/content/content.php?content.680

Hoop dat je vis er weer bovenop komt, succes!!

groeten

BeantwoordenCiteren
(@jaccoh)
Eminent Member
Topic starter  

Ik heb al het een en ander bekeken. Er is een kleine kans op besmetting. De overige vissen in de gaten houden dus. Beestje zal waarschijnlijk uiteindelijk de pijp uit gaan door beschadigde ingewanden.
Hij eet overigens en zwemt nog steeds goed..

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.

Wat wil je weten?

Heb je een specifieke vraag of vind je geen antwoord op je vraag via deze site dan help ik je graag een oplossing te zoeken.