The Pond Library

Vraag en Antwoord

Buikwaterzucht???

Lid
Topic starter

Een van de jonge goudvissen (nog bruin) is erg dik rond het midden. Zelfs de schubben staan een beetje naar buiten. Hij zwemt en eet verder goed. Zou dit buikwaterzucht kunnen zijn? en wat kan ik er tegen doen? Is het besmettelijk?

Lid

Hoi JaccoH,

Bij buikwaterzucht staan de schubben meestal als een denneappel in "open"structuur. Tevens zijn de ogen "bol".
Een vriend heeft net 2 koi's moeten doden, doordat ze te ver heen waren. Heb er verder geen ervaring mee. Misschien een koi-dokter. Vaak wordt dan penicilline ingespoten. Ik weet dit van iemand anders die dus wel buikwaterzucht had.(de koi)
Advies wat hij toen kreeg is; niets doen, is niet besmettelijk. Of het waar is??
Toch maar even de koi-dokter vragen, of anders een dierenarts die hiermee bekend is.

grt
Hokie

Lid

ik heb ook weleens gehoord dat je een soort van bloedoog hebt..

Lid

Hoi,

Hier staat wat informatie over buikwaterzucht:
http://www.koieagle.nl/e107_plugins/content/content.php?content.680

Hoop dat je vis er weer bovenop komt, succes!!

groeten

Lid
Topic starter

Ik heb al het een en ander bekeken. Er is een kleine kans op besmetting. De overige vissen in de gaten houden dus. Beestje zal waarschijnlijk uiteindelijk de pijp uit gaan door beschadigde ingewanden.
Hij eet overigens en zwemt nog steeds goed..

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.