Forum

bange vissen

Lid
Antwoord: 24
Topic starter

Hallo,

Ik ben een nieuwkomer wat betreft de vijver .
sinds een week of vier ben ik in bezit van wat eurokoi's .
Deze heb ik in de vijver gezet en hebben een dag rondgezwommen .
Ik heb op advies een dubbele wand geplaatst waar ze achter kunnen wegkruipen.
Natuurlijk weet ik dat de beestjes moeten wennen. Maar ik neem aan dat de vissen toch na een week of 4 zich wel thuis moeten gaan voelen .
Het geval is dat ze de gehele dag in deze "wand"zitten en alleen sávonds te voorschijn komen om voedsel te zoeken .
Ik kan mij voorstellen dat dit verschillende oorzaken kan hebben .
Bijv bezoek van een reiger .

Ook heb ik bij het tuincentra de waterwaardes laten meten en deze zijn o.k.
Als de vissen rond zwemmen is er ook niets aan te merken , alleen dat ze erg bang zijn en meteen weer wegkruipen.
Heeft iemand een antwoord op mijn vraag , ik ben namelijk een beginner wat de kennis over vissen betreft . :confused: :confused:

Lid
Antwoord: 1160

eurokoi zijn wat schuwer dan japanse maar zo erg mag het niet zijn.

welke waterwaardes zijn er allemaal gecontroleerd???

Lid Admin
Antwoord: 1307

Welkom in de vijverhobby.
Klopt, ik heb ook nog eurokoi gehad en die zijn wel een heel stukje schuwer. een Ghostkoi ook trouwens.
Hoeveel eurokoi heb je en hoe groot zijn ze?
Een Japannertje zoals een tamme Chagoi die in het geheel niet schuw is kan je eurokoi een wat rustiger gevoel geven.
Andere oplossingen zijn is blijven staan bij het voederen.
Ik merk zelfs aan mijn Japanse koi elk jaar opnieuw dat ze opnieuw moeten leren me te herkennen en me te vertouwen. Nu komt enkel mijn chagoi even aan de vingertoppen nippen maar in de zomer hangt aan elke vinger een koi.
Het voortdurend bezoek van een natuurlijke vijand zoals een reiger kan inderdaad oorzaak zijn van hun gedrag.

Lid
Topic starter

Pietje wrote: eurokoi zijn wat schuwer dan japanse maar zo erg mag het niet zijn.

welke waterwaardes zijn er allemaal gecontroleerd???