Forum
Hoi,
ik wil bekijken wat het effect is van watervlooien op mijn vijver/vissen. Ik heb wat alg aan de folie zitten en ben benieuwd of die verminderd wanneer er watervlooien op los gelaten worden. De vissen zullen er ongetwijfeld ook met veel plezier naar uitkijken 😉
Echter ik kan ze bij ons in de buurt nergens vinden. Weet iemand waar die watervlooien te koop zijn in de regio van Asten (ZO Brabant, Ned)?
En wat ze moeten kosten.
Bvd
Watervlooien kun je bij elke aquariumzaak kopen. Maar verwacht niet dat ze langer dan een dag leven, veel vissen zijn er gek op.....
even een ideetje wat bij mij goed werkt. in mijn vijver zitten geen pomp. filter of iets anders , wel veel planten. en wat vissen, iemand adviseerde mij om grote manden met substraat en gele lissen langs de rand te zetten . ik heb de manden op zo'n hhogte staan dat ze met de rand tegen het wateroppervlakte staan , de manden heb ik niet helemaal vol gedaan . in de manden heb ik watervlooien uitgezet en ze vermeerderen zich fantastisch, de vissen kunnen er namelijk niet bij. zo heb ik eigenlijk een dubbele filterfunctie, het werkt heel goed . groetjes jolanda
watervlooien eten wel zwevende algen (groen water) maar geen vastzittende algen zoals de aanslag op de vijverfolie of draadalgen...
als je watervlooien moet hebben heb ik een TIP
hang er een zak stro in (dat kan je verkrijgen bij een boer)
na drie dagen zullen er al veel watervlooien zijn
HarrieC wrote: Hoi,
Echter ik kan ze bij ons in de buurt nergens vinden. Weet iemand waar die watervlooien te koop zijn in de regio van Asten (ZO Brabant, Ned)?
En wat ze moeten kosten.Bvd
hoi harrie
bij het scheppen en/of kopen van watervlooien bestaat er wel een kans dat je gratis erbij een kadootje kan krijgen in de vorm van een ziekte. 🙁
ik heb ze zelf gekocht maar wel eerst ff nagevraagt of ze geschept of gekweekt waren.
kosten 1 eurie 50 per portie.
nu heb ik ze niet allemaal in mijn vijver gedaan maar een paar in een emmer gegooid en daar een bruissteen in gehangen,
nu zitten er daar al honderden in
om de paar dagen gooi ik de helft van het water in de vijver en derest laat ik gewoon weer verder kweken
gr
peter