Forum
nu ik al een tijdje een paar koi s in mijn vijver heb voer ik meer dit is een mix van gedroogt natuurvoer met goud vissen voer en koi korrels dit alles meng ik met honing (zijn de kois en windes dol op ) maar nu is mijn vraag hoe vaak moet ik voeren en hoe veel heb nu vakantie en ze vreten zich dood denk ik nu ik vakantie hebvoer ik dus meer omdat het een tof gezicht is 😀 😀 😀 hoeveel moet ik aan drie kois en 15 windes geven nu voer ik ondeveer een eetlepel per keer het is zo weg vandaag om het uur gevoerd was zo op een koi wordt zo gek dat die op de planten springt voor voer 😀 😀
Hallo,
De theorie zegt zeker niet meer dan 3 à 5 % vh lichaamsgewicht te voederen per dag. Voor koi kan je dan het gewicht schatten adv hun lichaamslengte (tabelletje stond onlangs in het koiblad), voor kleinere vissen schat je hun volume in cm3 en dat geeft hun gewicht in gram.
De praktijk zegt : voer net zoveel als ze in enkele minuten helemaal (!) op kunnen eten. En beter meerdere malen per dag kleine hoeveelheden dan grote hoeveelheden op korte tijd.
Goed dat je honing vermengt met het voeder, maar als je dit 1 keer per week doet is dat voldoende..
mvg, Timpie