The Pond Library

Vraag en Antwoord

Vissen

Lid
Topic starter

Ik heb sinds voorjaar 2003 mijn eerste vijver aangelegd met een waterinhoud van 9000 liter.Hier in heb ik 9 nieuw gekochte goudwindes.Nu heb ik deze vissen sinds het kouder werd niet meer gezien.De vijver is ruim beplant maar er zijn wel open gedeeltes.Ik vraag me nu af of de vissen wel zo lang verscholen kunnen blijven zonder voer te halen aan de oppervlakte.Voor mij is dit nieuw en ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen.
Met vriendelijke groeten Henk Boere

zut
Lid

Mijn vissen hebben al 5 maanden helemaal geen eten meer gekregen. Het zijn koudbloedige dieren die veel minder voedsel nodig hebben in koude periodes. Afgelopen weekend werden ze plotseling bij mij weer actief door het lente weer.

Gezien je ruimte beplanting en het lage aantal vissen is het waarschijnlijk mogelijk ze nooit te voeren. Voer genoeg te vinden. Leuke aan voeren is echter dat je de vissen er tam mee kunt maken.

bdg
Lid

wacht maar tot het warmer wordt,dan zullen ze wel aktiever worden,
"Wachten is een schone deugd"

mvg bdg

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.