The Pond Library

Vraag en Antwoord

steur

Lid
Topic starter

beste lezers,

ik heb een jaar geleden een kleis steurtje gekocht, en hij is veschrikkelijk gaan groeien, wat is de leefruimte die een steur nodig heeft? zou ik hem weer voor een kleiner vis kunnen inruilen?
ik heb een behoorlijke vijver maar ben toch bang dat het te klein wordt.

bvd
herman

Hugo
Lid

Hallo Herman,

Dat is inderdaad een probleem met steuren. Lees mijn steur artikels op deze site maar eens door. Het beste kan je hem inruilen tegen een mooie koi. Als je er toch op staat een steur te houden neem dan een sterlet. Deze worden 'slechts' tot 1,20 meter groot... let op ze worden gemakkelijk verwisseld met de Siberische steur/baeri, die dubbel zo groot worden.

Groeten,
Hugo.

Lid
Topic starter

Originally posted by Hugo
Hallo Herman,

Dat is inderdaad een probleem met steuren. Lees mijn steur artikels op deze site maar eens door. Het beste kan je hem inruilen tegen een mooie koi. Als je er toch op staat een steur te houden neem dan een sterlet. Deze worden 'slechts' tot 1,20 meter groot... let op ze worden gemakkelijk verwisseld met de Siberische steur/baeri, die dubbel zo groot worden.

Groeten,
Hugo.

kun je dit soort vissen dan "zomaar" inruilen? en wat is een redelijke prijs voor een steur van 70 cm?

Lid

Kleine aanmerking Hugo, tussen het houden van koi en steur zit een verschil van dag en nacht. Een koi is veel meer zorg nodig, maar dat weet je zelf ook wel. Herman, als je 70cm echt te groot vindt ruil hem dan in voor een paar van kleinere steuren. Prijs is overigens volledig afhankelijk van soort en kleur.

Lid

wat geef je die steuren wel niet te vreten dan?
ik heb ook twee steuren, klein gekocht maar kan me niet voorstellen dat ze over een jaar al groot zijn...

Is het niet zo dat een steur niet groter wordt dan bij de vijver past???

Lid
Topic starter

nee!! dat is de grootste fabel die er is, een steur blijft gewoon groeien!

ik geef hem gewoon steur voedsel korrels, en hier groeit hij echt erg hard van

Zoals ik ook heb vernomen, en gelezen bij artikels over steurs.
Heeft een steur 10 keer zijn lichaams lengte nodig om fatsoenlijk te kunnen zwemmen.

zelf heb ik er ook 2 (gekregen) en ben ik mij hierin gaan verdiepen.

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.