Forum

Sterlet Steur en 60...

Sterlet Steur en 6000liter

Lid
Antwoord: 3
Topic starter

Beste mensen,

Wij hebben een koi vijver van circa 6000liter met een GOEDE filterinstallatie.
Hierin zwemmen slechts 3kleine koi's. (dit worden er niet meer)

Ik las dat steurs bijna allemaal zout water vissen zijn, behalve de Sterlet?
Een sterlet is verder ook het kleinste soort.
Als er een steur bestaat die "vijver geschikt" is zou het dus wel de Sterlet zijn.

Mijn vraag is dus:
Kan een Sterlet "oud" worden in een vijver van maar 6000liter?
(met "oud worden" doel ik op minimaal de helft van diens natuurlijk te bereiken leeftijd)
En doe ik het arme dier er een plezier mee deze uberhaupt in een vijver te plaatsen?

alvast bedankt,
Joo5t

Lid Admin
Antwoord: 1307

We hebben hier op de site een artikel over het aankopen van een steur. Daarin staat onder andere dat een steur voor een goed leven toch 10x zijn eigen lichaamslengte moet kunnen zwemmen. Een steur van 40cm moet dus op zijn minst in een vijver zitten van 4m.

Je leest er meer over in dit artikel:
Wat u moet weten bij de aankoop van een steur

Lid
Antwoord: 3
Topic starter

Webmaster wrote: We hebben hier op de site een artikel over het aankopen van een steur. Daarin staat onder andere dat een steur voor een goed leven toch 10x zijn eigen lichaamslengte moet kunnen zwemmen. Een steur van 40cm moet dus op zijn minst in een vijver zitten van 4m.

Je leest er meer over in dit artikel:
Wat u moet weten bij de aankoop van een steur

Beste webmaster,

bedankt voor de info

Ik heb het bericht geheel gelezen maar ik weet nu eigenlijk nog steeds niet of een sterlet in onze vijver "gelukkig" zal worden (als deze aan alle voorwaarden voldoet)
Graag wil ik een persoonlijke mening horen, als een steur niet in een vijver oud kan worden zal ik er geen in zetten.

Joo5t