Forum
1. Heeft er iemand een idee wanneer sarasa's geslachtsrijp zijn?
2. Hoe groot worden sarasa's ongeveer (en wanneer bereiken ze deze grootte?
3. Eten sarasa's eitjes/jongen van hun soortgenoten?
4. Ik heb een 90-tal kleine sarasa's teveel (van dit jaar); er is blijkbaar niet veel interesse voor. Hoe komt dit? Je kan ze nochtans gratis krijgen....of moet ik er misschien geld voor vragen? ...Of heeft er misschien iemand een goed recept?
Beste,
1. Dat zal zoals bij goudvissen na een jaartje of 2 à 3 zijn
2. Ik heb er toch wel al zien zwemmen van ong. 20-25cm. De grootte hangt ook wat af hoe goed ze gevoederd zijn geweest. Bvb een handelaar vertelde me dat er geen vissen ouder dan 3 jaar in de bakken zwommen, en daar waren al koi bij van rond de 45 cm. Mijn koi zijn nog ong. 4 jaar en meten nog maar 30cm
3.yeps..
4. als particulier geraak je daar idd blijkbaar moeilijk van af, of je moet er nogal wat moeite voor doen.. streekkrant, markt, reclamebord.. Ik heb bvb nog steeds jonge ancistrussen zwemmen (aquariumvissen) die ik ook niet kwijt geraak. Je kan proberen bij een handelaar of die ze soms wil overkopen. Ik mocht mijn visjes daar bvb naar toe brengen maar die gaf dan een prijs waar ik niet echt voor wou verkopen, zeker als je ziet dat die ze dan in de winkel zou verkopen voor het 4-dubbele.. als het zo blijft zal ik genoodzaakt zijn ze toch tegen deze prijs weg te doen.. Jammer want nu krijg ik al schrik als ik zie dat ze terug zouden gaan kweken..
groeten, Timpie