Ik heb een buitenbak (150l) waar 3 israelische koi (10cm) zitten. De temperatuur hou ik constant op 20°, ik heb een kleine beluchter en dan nog nen filter bluwave 03. Is dit voldoende?
Moet je eigenlijk deze filter reinigen, gaan de bacteriën dan niet weg. De twee pilletjes die bij de filter zaten heb ik niet gebruikt, wat zijn die pilletjes (capsules)?
Graag tips en dergelijke.
Bij www.izen.be moet je eens kijken naar zonnelichtwarmte; het kan je energierekening behoorlijk drukken met deze prijzen ! Kijk naar SWIM !
wel ik denk dat dit u bacterieën zijn die in de filter moesten en dat deze dan 1 week loopt zodat het zich kan ontwikkelen en en dan pas de vis zou de vis nu vooral niet te veel voederen en licht verteerbaar voeder nemen.
als dan nitriet optreed is het over met de koi's voor al dat u bak maar 150 liter heeft is veel te weinig bereken 4 grote koi op 1000 liter dus minstens voor 2 koi van 20cm mag je tog minstens 300 liter hebben vergelijk eens een aap in een katte kooi te steken das ook niet zo denderend veel plaats he dit zorgt voor stres en kan leiden tot sterfte.
Mag ik deze capsules er nu ook nog indoen. Of is dit niet aan te raden met de kois er al in.
Ik weet het da den bak eigenlijk te klein is. Maar ik wou eerst eens kijken hoe het verloopt met deze koi om dan in de toekomst een vijver aan te leggen. Voor het moment gaat dat nog niet echt, want wij huren nog. Dus heeft niet veel zin om al grote kosten te doen.
Waarschijnlijk ga ik me wel nog een groter bak kopen, volgend jaar. Zo van die bakken die ge later nog kunt ingraven tot een kleine vijver.
Heel bedankt voor de uitleg.
Een tip voor je geef niet veel geld uit als je nog niet weet wat je gaat doen.
ga bij een boer in de buurt eens zien die hebben van die grote witte of blauwe vierkantige basins van 700 en 1000 liter das intresanter voor je bij een vijverzaak betaal je snel 50euro er voor.