Hallo,
Ik heb sinds gisteren mijn 1e 2 koikarpers uitgezet in mijn vijver, dit omdat een vriend vriend van me zijn vijver op heeft gegeven, zijn er nog speciale dingen die ik moet weten over koi's?
Heb ik een speciaal voer nodig?
Kunnen deze vissen gewoon samenleven met goudvissen, schubunkin's en windes?
Hoe oud worden deze vissen ongeveer?
Kunnen jullie mij een aantal tips geven zodat ik deze vissen de beste tijd van hun leven kan geven?
Bij voorbaat dank, Padde
hallo,
best geef je koivoer van een bekend merk, je andere vissen zullen dit ook eten.
koi zijn vreedzaam en zullen geen probleem vormen voor je andere vissen.
de ouderdom is moeilijk te zeggen, hangt van vele factoren af, maar ze kunnen oud worden, 30 a 40 jaar is geen uitzondering.
zorg voor een goede filtering,ze houden van zuiver water.
let op als je planten in je vijver hebt,koi eten ze op,en als ze dit niet kunnen,dan zullen ze ze uitgraven en vernielen.
zorg in de zomer voor voldoende zuurstof in het water, dmv een luchtsteen.
je kan ze handtam maken door veel aan de vijver te zitten en ze uit de hand te voeren.
kortom het zijn toffe vissen.
veel succes.
groetjes
bedankt voor je reactie, ik doe mijn best om de vissen tevreden te houden:)
hoi !
op internet veel info te vinden hoor !
eigenlijk passen kois niet bij de andere vissen ; kois kunnen vlug stressen met gevoeligheid vr ziektes vandien...
heb dit ooit gedaan en heb aparte koivijver aangemaakt me heel goede filtratie (want gezien hungrootte/gewicht gaat er evenveel weer uit ook ;-))
tijdig miskien es n watertestje uitvoeren op waarden
good luck
ze kunnen prima met je andere vissen hoor , ze eten van alles havervlokken stukje sinasappel blaadje sla ,regen wormpje enz als hooftvoer kan je gewoon koivoer of vijver vlokken of sticks gebruiken enz
zorg wel voor een redelijke filter zodat het water helder blijft
Milan