Forum

Kleine Visjes

GR
Lid
Topic starter

Sinds een paar maanden is mijn vijver ,circa
3000 l. overbevolkt met honderden kleine visjes ,hoe zou ik deze visjes kunnen vangen
om uitzetten in andere vijvers van kenissen ,dit ook om mijn visbestand op peil te houden??

Groet

Vorig jaar ook een partij van die jonge visjes gehad. Doordat ik diverse halogeen (50Watt) spotjes net boven het water heb hangen kwamen al die jonge visjes (s'avonds)bij het spotje zwemmen. Door nu een fijnmazig schepnetje te pakken kun je ze makelijk vangen, want door de felle lamp zien de visjes je niet en de volwassen vissen raken zo ook minder gestrest.
Als je het zo een aantal keer doet dan haal je een groot gedeelte eruit.
Heb er zo ongeveer 150 grootgebracht, maar hier schuilt meteen het gevaar,heb ik hier een bak/vijver voor ? Als ze nog een paar centimeter zijn dan is een nog geen ramp maar worden ze meer dan 10cm, wat vlug gebeurt als je de bak verwarmt naar 24 graden
dan groeien ze helemaal als kool, dan moet je dus goede filters hebben,ik heb ze dan ook maar allemaal weggeven.

Lid Admin

Indien je visjes teveel zou hebben en je weet niet aan wie ze te geven. Geen probleem ga naar de zoekertjes rubriek in onze shopping afdeling en je kan er misschien een aantal bezoekers van deze site heel blij mee maken.