Forum
Bij de laatste vorstperiode zo'n 2 weken geleden verloor ik s'nacht op 12 uur tijd ongeveer 5 m3 water uit de vijver.Dit zo 5 dagen na elkaar!!!!Ik dacht:oei ik zit hier met een serieus probleem.Mijn vijver +- 20000 l is 2 jaar geleden gemaakt uit een betonnen constructie.Heb dit onderzocht door s'nachts de vijverpomp en het filter uit te schakelen,doch nog steeds hetzelfde:waterverlies!!!normaal zou je dan denken dat er een lek is in de betonnen constructie maar nee hoor.Luister:Ik heb deze week de vijverpomp uit de vijver gehaald en grondig schoongemaakt.Vervolgens de rand van de vijver alsook langs de binnenkant tot zo'n 20 cm diepte ontdaan van de algen en groene aanslag.Vanaf toen geen waterverlies meer!!!!!!!Ongelooflijk dat dit waarschijnlijk door capillaire werking mijn vijverniveau liet zakken
Zijn er mensen die dit ooit nog meegemaakt hebben????
Mijn vijver blijft nu reeds 3 dagen mooi op zijn niveau.Zo zie je dat je niet meteen aan het ergste moet denken en dat het dus gewoon iets stom kan zijn waarnaar je moet kijken.
Hallo,
Heb je schuifkranen in de filterconstructie,dan kunnen deze de oorzaak zijn.
Ik heb dit zelf ook meegemaakt in een vorstperiode mijn vijver was ook wel een 20 cm gezakt op een nacht.
Alles bijgevuld en gecontroleerd nergens iets te zien van lek.
S'anderdaags terug hetzelfde,overdag niets te zien.
Dan maar de nacht nadien gaan zien het was buiten ongeveer 7° onder nul en ja hoor ik hoor water lopen in mijn filterkelder een schuifkraan was aan het lekken.
Dit door de koude,en het krimpen van de afdichting in de kraan,zo zie je maar.
Groeten Marc