Forum
hallo iedereen ik ben hier nieuw en heb een vraag.
Heb een vijver in polyster van ongeveer 3 x 2 m en 60 cm diep.
Mijn ervaring met vijvers is zo goed als niets. (niets dus).
k'zou er goudvisjes willen insteken.
maar ik heb ook al foto's gezien van vijvers waar er een tweede vijver bijligt met planten in en dat vind ik wel tof.
maar wat heb je nu eigenlijk nodig.
Ik zou dus eventueel een vijver maken van 3x2 (vis) en 2x2 plant. (k'weet niet hoe diep (heb al gezien dat ze daar kiezel inleggen).
Dus alle tips of ontwerpideetjes zijn welkom.
k'zal deze week misschien eens foto's plaatsen waar hij ongeveer moet komen. Alvast bedankt.
Welkom op dit forum Nero,
De tweede vijver met planten die je bedoelt is eigenlijk een moerasfilter of plantenfilter en heeft als bedoeling om de vijver met visjes in te filteren door middel van vijverplanten.
Op deze site staat een reeks van 5 artikelen over moerasfilters. Ga maar eens zien bij artikels, in de categorie filtratie en vijvertechniek.
Moi Nero,
Welkom op het forum en laat maar eens een foto zien wat je hebt. We zijn er dol op.
Hokie
60 cm diep is gevaarlijk in de winter, die kan gemakkelijk dicht vriezen met daar bij al het leven erin.