Forum
Ik heb een verhoogde vijver ontworpen van 2.5x2.5 meter waarvan 50 cm. boven het maaiveld uitkomt en zo'n 30 cm onder de grond. Nu ben ik bezig met het plaatsen van paaltjes om daar vervolgens aan de binnenkant planken aan te schroeven die de rand vormen waar het folie overheen komt. Aangezien de planken ongeveer 35 cm. boven de grond uitkomen (dus 35 cm ruimte tussen grond en onderkant bovenste plank) zit ik met een 'doorkijk': Ik neem aan dat ik dit op moet vullen met materiaal voordat ik de vijver ga vullen. moet ik die ruimte opvullen met nog meer planken (zodat ik dus ahw een houten bak heb) of is er een andere oplossing?
Als het geheel staat ga ik om de planken een muurtje metselen en daarna de ruimte tussen het folie en het muurtje opvullen met zand. Wie heeft ervaring met verhoogde vijvers en kan me zijn/haar methode eens uitleggen?
Waarom niet ineens een muurtje opmetselen vanaf de onderkant ?
ja op hout een muurtje metselen dat weet ik niet dat dat goed komt want hout werkt toch veel nee en dan gaat de cement toch snel loskomen kweeni he maar denk het wel dan zou ik doen zoals jef en direkt vanondere beginnen
groetjes
Het is ook niet de bedoeling om op het hout een muurtje te metselen: ik wil de houten bak gebruiken om het folie omheen te vouwen en vast te spijkeren. Daarna om die bak heen een muur metselen en de ruimte tussen de gemetselde muur en de houten rand (ca 5 - 10 cm) opvullen met aangestampt zand. Uiteindelijk de bovenkant (muur|zandlaag|hout) overdekken met bijv. siertegels.
ahja nu begrijp ik het ja dat kunt he doen met siertegels of blauwesteen is mooi bij een koivijver hoor of een schoon houten dikke plank kan ook mooi zijn dat is naar eigen smaak he
alle nog succes met de vijver
groetjes