The Pond Library

Vraag en Antwoord

nieuwe vijver maken

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
5,463 Bekeken
sjnorr
(@sjnorr)
Lid
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

ik wil een 2 vijver maken deze komt helemaal boven de grond te liggen nu heb ik een schetsje gemaakt in paint nu is mijn vraag zou dat zo lukken zoals ik het getekent heb ????

Bijgevoegde bestanden

Citeren
richardjansen
(@richardjansen)
Lid
Deelgenomen: 22 jaar geleden

hoi, ik zou zowiezo geen piepschuim en lakens gebruiken, dit gaat rotten en daar kunnen weer allemaal nare gevolgen uit vloeien.

waarom zou je er geen koi en steuren in kunnen laten zwemmen??

BeantwoordenCiteren
wouters
(@wouters)
Lid
Deelgenomen: 15 jaar geleden

hallo wij willen ook een bovengrondse vijver maken.
is het gelukt met die betonplex? staat het nog steeds?
iemand anders nog tips? of ervaringen?

BeantwoordenCiteren
proosje
(@proosje)
Lid

Hoi,

Ik heb een bovengrondse binnenvijver anex quarantaine bak van 3.20m op 1.22m gevuld met 90 cm water = 3500 liter water.
Belangrijk is dat je zowel onder als boven een zodanige constructie maakt die de kracht en de druk van het water opvangt. Vooral er voor zorgen dat je door dwarsverbindigen onder en boven de druk opvangt.

Grtzs Patrick

Bijgevoegde bestanden

BeantwoordenCiteren
wouters
(@wouters)
Lid

dus jij hebt gewoon een constructie van hout gemaakt?
en dan ook met dwarsbalken om de boel op zijn plek te houden?
heb je gewoon geïmprigneerd hout daarvoor gebruikt?
kan je me nog wat uitleg geven?
alvast bedankt.

BeantwoordenCiteren
proosje
(@proosje)
Lid

Hoi,

Het hout dat ik gebruikt heb is inderdaad geimpregneerd, het betreft voor de bodemstructuur formaat 13 cm breed en 4 cm dik. de eerste laag onderin is de basis met een volgende laag die de dwarsverbinding maakt en de zijdelingse druk opvangt. met een derde laag waarop de hoogtebalkjes op gemonteerd zijn om de 30 cm met versterkte winkelhaken. de drie lagen zijn nog eens aan elkaar genageld met nagels van 10 cm lang zodat dit 1 geheel wordt. Deze balkjes zijn gemaakt van hout formaat 10 cm breed en ook 4 cm dik. Bovenaan een omkadering van het zelfde hout en aan de binnenkant een multiplexplaat van 18 mm dik. Vijverfolie in geplaatst en tenslotte bovenaan 2 dwarsverbindingen gemaakt dit voorkomen dat de constructie rond komt staan em mogelijk klapt.
Het is ongeveer een constuctie die in de bouw gebruikt als bekisting voor beton.

Grtzs Patrick

Bijgevoegde bestanden

BeantwoordenCiteren
wouters
(@wouters)
Lid

dank je voor je reactie.
wij hebben inmiddels een vijverbak gevonden van 4 bij 2 en 75cm diep.
dus nu moeten we alleen een frame maken om de bak in te hangen, dat werkt een stuk handiger, want dat hebben we nu ook met een kleinere vijverbak.
dan gaan we daartussen isolatie leggen om temperatuurschommelingen zoveel mogelijk tegen te gaan.

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.