The Pond Library

Vraag en Antwoord

Nieuwe Vijver

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
2,324 Bekeken
Edwinhuisman
(@edwinhuisman)
Lid
Deelgenomen: 23 jaar geleden
Topic starter  

Ik heb net een nieuwe vijver in mijn tuin aangelegd.
Hij is 2,20 bij 1,10 en het diepste punt is 85 cm (1,10x1,10)
en er zit een plateau in van 35 cm diep (60x1,10)
Dit is relatief gezien een kleine vijver.
Ik wou graag wat info wat ik daar allemaal voor vissen in kan doen.
Ik heb wat kleine koi's en wat sluierstaarten er nu inzitten.
Ik zou er graag 2 kleine steuren inzetten dus graag wat advies.
Ook wou ik weten wat voor planten en pomp ik het beste kan gebruiken.
Ik heb nu een 1650 liter pomp erinzitten voor een filter en een waterval, ik weet dus niet of dit genoeg is.
Ook wou ik vragen of een uv lamp raadzaam is,en hoeveel watt moet deze dan zijn.

Dat zijn een hoop vragen in een kleine tekst en ik hoop op goede antwoorden.

Edwin Huisman

Citeren
Veggie
(@veggie)
Lid
Deelgenomen: 22 jaar geleden

Beste Edwin,

Tikkie laat voor een antwoord misschien, maar ik wil mijn ervaring toch even kwijt.

Ik heb een vijver van ongeveer een zelfde afmetingen, en ik heb er een goudvis, goudwinde's, ghostkoitjes, voorntjes en riviergondels in zitten. Deze vissen zijn goed te houden.
Aan een steur zou ik niet zo snel beginnen; ze kunnen behoorlijk groot worden, en vereisen wat meer ruimte.

Ik heb een pomp met een capaciteit van 3900l/uur. Ik vindt het wel een prettig gehoor. De beekloop die ik heb is +/- 1.20m hoog en 2.50m lang. Ik heb echter geen apart filter geplaatst. In de pomp zit een modderfilter. UV-ervaring heb ik niet.

Meer advies kan ik je niet geven,

Succes,

Edwin

BeantwoordenCiteren
CyberSurf
(@cybersurf)
Lid
Deelgenomen: 22 jaar geleden

hoi

u pomp kan je berekenen op http://www.oase-pumpen.com onder de rubliek pondcreator kan jeje pomp berekenen met of zonder beelkoop. en je soort vijver enz.
een uv-lamp is altijd goed. 2W/1000L als ik me niet vergis.

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.