Forum

Lucht pomp

Lid
Antwoord: 34
Topic starter

Vraagje ik heb nu een Velda silenta pro 4800 luchtpomp.
En een Koi flow 20.
De Velda voorziet de vijver van lucht en de Koi flow neem het filter voor zijn rekening.
Maar ik vindt dat de Velda nogal veel golven veroorzaakt op het water, het water borrelt 10-15 cm omhoog.
Kan ik deze pomp niet tesamen gebruiken in mijn filter en voor de vijver.

PS kan ik de luchtstenen ook op de bodem leggen of moeten ze gewoon een 40 cm onder het water hangen.
De pomp geeft 0.035 Mpa.

Philip.



Lid Admin
Antwoord: 1307

Plaats de luchtstenen op de bodem.
Het té hevig borrelen aan het wateroppervlak zal dan vermoedelijk veel verminderen.
Tezamen gebruiken voor filter en vijver is in de praktijk moeilijk



Lid
Antwoord: 34
Topic starter

Als ik de stenen op de bodem leg kan het geen kwaad voor de luchtpomp dan.

Groetjes Philip.



Lid
Antwoord: 646

Philip,

Kom je snel genoeg achter, als de luchtstenen op de bodem liggen en er komt maar weinig lucht uit, dan kan de pomp het niet doen. Heeft hij dus teveel weerstand. Dan plaats je de luchtbollen hoger.
Indien je de luchtpomp op je vijver en filter wilt plaatsen, neem dan een verdeler erbij. Dan kun je regelen waar het lucht heen moet.

Hokie



Lid
Antwoord: 34
Topic starter

Ik heb de stenen op de vijverbodem liggen en alles werkt.
Nu is het nog een bult in plaats van een fontijn.:)
Ook heb ik nu minder golven op het water.;)
Dat van de luchtpomp voor het filter was maar een vraagje omdat ik met de Velda 4800 zoveel golven op het water had wou ik die mee op mijn filter hangen.
Maar zoals het nu is heb ik er geen probleem mee.
Dus de koi flow 20 zal gewoon op de meerkamer blijven hangen.:cool: