Forum

Hoera, na 18 maande...
 

Hoera, na 18 maanden ....

 ldp
Lid
Antwoord: 128
Topic starter

Hallo beste forumcollegas,

vandaag ben ik dolblij, immers de vijver is gevuld !!!!
Waarlijk een heuglijk moment na maanden (2 jaren als ik het denkwerk meetel) hard labeur. Daarom een foto van m'n vrouwlief tesamen met m'n opponent
😀

Enfin, ik kan het dus iedereen aanraden. De bouw van een koivijver is hard maar het geeft je een fastastisch gevoel wanneer klaar. Bijna hetzelfde als de eerste keer kl......
Sorry webmaster voor het taalgebruik maar je begrijpt het wel.

😀 😀

Morgen wordt de filterlijn in activiteit gebracht.

Wordt vervolgt ...

Lieven



Lid
Antwoord: 193

Puik werk, nu kan je bijna op het vlaknaastgelegen terrasje genieten...(en dromen van een tweede vijver)



Lid
Antwoord: 88

mooi huis...
heb je daar toevallig nog een foto van?
en de vijver is ook netjes!



Lid
Antwoord: 583

Originally posted by Midorigoi
Puik werk, nu kan je bijna op het vlaknaastgelegen terrasje genieten...(en dromen van een tweede vijver)

Ldp,

Hoe groot wordt de volgende vijver?? 😀 😀 😉

Even zonder gein; het is erg mooi geworden, laat die foto's verder maar komen...
Geniet ervan 🙂

Dennis



Lid
Antwoord: 158

Ik zie geen foto's?



Lid
Antwoord: 5

ik zie ook geen foto's en ook geen link waarop geklikt kan worden. Ben zeer benieuwd:(



Lid
Antwoord: 583

De foto's zijn eraf gehaald zo te zien...



Lid Admin
Antwoord: 1307

Niet door mij hoor 🙂
Nog even geduld want de volgende versie van het forum gaat veel beter om met foto's alleen voorlopig nog enkel Engelstalige interface. De Nederlandse wordt weldra verwacht.



 mic
Lid
Antwoord: 186

Prachtig werk Lieven .

Ik weet wat het is om maanden bezig te zijn aan een project . Ikzelf ben ook vorig jaar begonnen en ben nog volop bezig eraan .
Ik wou ook al dat ik hoera kon zeggen .

Geniet van je waterbiotoop , het doet waarschijnlijk nog zoveel meer deugd al je alles zelf gedaan hebt 😉

mvg
Mic

www.vijverexperts.com



 ldp
Lid
Antwoord: 128
Topic starter

Hallo,

Hier zijn de foto's terug.
Sedert vorige week is alles met water gevuld en hij draait nu een week, zonder visbezetting. Er komen drie koi van gemiddeld 30-35 cm in.
Ik start bewust met een heel lage bezetting. Ieder jaar komt er 1 a 2 koi bij.
Even wat cijfers: de vijver is 19 m³, de zelfbouwfilter is er 6m³. Er komt nog een plantenvijver van 2 a 3m³ op de skimmerlijn deze zomer.
De filterlijn bestaat uit een vuilwaterkamer met dompelpomp. Er komen 9 afvoeren in toe (iedere kamer + wat reserves)
Nadien een ontvangstkamer met 2 gescheiden drains elk apart met een schuifkraan (om de dichtste drain wat te knijpen ivm zuigkracht)en een wintertoevoer. Nadien een vortex dia 130 cm, en later 3 identieke biokamers met telkens drie overlopen. Een biofilterkamer (middenste) is gevuld met japanse mat (volume mat 1,2 x 1 x 0,5m). De andere twee blijven voorlopig leeg. Op de eerste biokamer worden trouwens 3 lijken toegepast.
En op het einde van de filterlijn uiteraard de machinekamer.

mvg,

lieven.

Bijgevoegde bestanden



 ldp
Lid
Antwoord: 128
Topic starter

andere zijde

Bijgevoegde bestanden



 ldp
Lid
Antwoord: 128
Topic starter

de vuilwaterkamer

Bijgevoegde bestanden



 ldp
Lid
Antwoord: 128
Topic starter

de ontvangstkamer

Bijgevoegde bestanden



 ldp
Lid
Antwoord: 128
Topic starter

de vortex dia 130 cm

Bijgevoegde bestanden



 ldp
Lid
Antwoord: 128
Topic starter

en de drie identieke biokamers.

mvg,

lieven

Bijgevoegde bestanden



Lid
Antwoord: 583

Originally posted by Webmaster
Niet door mij hoor 🙂
Nog even geduld want de volgende versie van het forum gaat veel beter om met foto's alleen voorlopig nog enkel Engelstalige interface. De Nederlandse wordt weldra verwacht.

Ik moet zeggen dat het nieuwe lettertype al een hele verbetering is 🙂
Nou ja commentaar op de vijver heb ik al gegegeven 😉

Dennis.



Lid
Antwoord: 34

Hoi,

Veel Succes met de nieuwe vijver.
zeer mooi!!!
p.s. wanneer wordt hij gedoopt???

Groeten,

Filip



Lid
Antwoord: 370

Hij wordt gedoopt als de champagne gekoeld is denk ik

Hey Lieven,

Dat doet goed zeker, eindelijk de vijver klaar?
Wanneer komen de vissen er in?

Prachtig werk, proficiat.



Lid
Antwoord: 25

ja, ja , Lieven, 😎 dat ziet er idd mooi werk uit !!!

en nu stilaan de visjes erin en dan ............. genieten 😀

proficiat !!!

groet
Daniel



Antwoord: 1

dank voor jullie complimenten !!

de koi gaan er weldra in.

mvg,

lieven