Forum

aanleg koivijver

Lid
Antwoord: 1
Topic starter

Hallo

Wij willen een vijver aanleggen van ongeveer 1oo kuub. We weten dat dat een flinke investering vergt, maar waar we van geschrokken zijn is de energierekening. Ik zou 3 pompen nodig hebben voor de zuivering plus een luchtpomp en dit zou 1000 watt per uur zijn.
Wie kan mij goed advies geven?????



Lid
Antwoord: 21

jaantje;25507 wrote: Hallo

Wij willen een vijver aanleggen van ongeveer 1oo kuub. We weten dat dat een flinke investering vergt, maar waar we van geschrokken zijn is de energierekening. Ik zou 3 pompen nodig hebben voor de zuivering plus een luchtpomp en dit zou 1000 watt per uur zijn.
Wie kan mij goed advies geven?????

De vijver kleiner maken.

De vijverinhoud dient toch tussen de 2 en 3 uur gefilterd te worden.



Lid
Antwoord: 21

Met de helft heb je ook meer plezier.
Anders zie je die vissies nooit;)



Lid
Antwoord: 211

En nog maar te zwijgen als je ziektes krijgt, vang ze maar eens uit zo'n grote vijver.
En de grote hoeveelheid medicijnen die er je er vervolgens in moet gooien.

in ieder geval succes met de vijver

bert