Forum
Mensen,
Ik heb een vijver van 250 Ltr (een kleintje ik weet het maar mijn tuin is nu eenmaal niet groter 🙁 )
Nu wil ik graag een watervalletje plaatsen maar ook in mijn vijver een klein fonteintje in het midden. Weten jullie misschien of dit makkelijk te doen is en of je dit in 1 ding kan kopen. Bij ons in het tuincentrum wisten de verkopers het in ieder geval niet en wilde me 2 pompen aan laten schaffen ( 1 voor de fontein en 1 voor het watervalletje) maar ik weet dus niet of ik wel 2 pompen nodig hebt ??
Mijn andere vraag die ik gelijk krijg bij een fonteintje is of de waterplanten hier wel tegen kunnen. En misschien dat ik later ook een paar vissen wil en kunnen die daar tegen ??
Een hele hoop vragen weer eens... Best lastig een vijver maar wel enorm leuk... In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties 🙂
Groet,
Waterval
mijn aquarium is 400 liter :d
250 is echt wel klein voor een "vijver"
je kan het met 1 pomp en een bypass maken, maar natuurlijk de buizen wegsteken gaat niet lukken denk ik in die waterpartij.
je planten en vissen kunnen daar zeker tegen 🙂
Ja ik weet het....
Hij is best klein maar ja meer ruimte hebben we even niet... We hebben ook maar een stadstuintje maar gelukkig hebben ze ook kleine vijvers 🙂
Maar goed een bypass maken ?? Klinkt lastig.
Ik had dacht ik ooit eens gezien dat er een pomp was die beide kon maar dat zal dan wel niet..
Thnx voor je reactie en een bypass kan ik wel eens proberen...
ja er zijn zeker wel pompen die beide doen er is tegenwoordig van alles hehe
hoe diep is ie, als je dieper gaat creër je ook watervolume?
De vijver is 50cm diep ongeveer.
Dus ik denk dat het met het watervolume wel meevalt (moet eerlijk bekennen dat ik geen idee hebt wat je ermee bedoelt. Ik ben echt nog een leek wat vijvers aangaat 🙁 )
ik wil gewoon zeggen, als je de vijver 2 meter diep maakt ipv 50 cm dat er veel meer water in gaat :d
voor zo een klein vijvertje kan je een
pomp van oase gebruiken
Serie Neptun 600 en daar zet je een Kogelscharnier ( bestelnr.54979) op van oase en een stukje voor de fontijn daar kan ja dan weer gaan kiezen
de Neptun is voor standbeelden en kamerfontijnen andere ga je niet makkelijk vinden
Dank jullie wel voor de reacties...
Ik ga informatie inwinnen over de Neptune 600 en wat ik nodig heb (waar ik uit kan kiezen) 😉
je moet je ook niet te veel voorstellen, 600 l per uur is echt heeeeel weinig hoor, ik heb hier een 1200 l/u staan op een kikker die water spuit en das echt niet te veel hoor
nee dat is inderdaad niet veel maar als je ziet wat een vijvertje 250 liter is met die pomp de vijver een kwartier leeg of zo ziet u als er dan iets mis loopt de fontijn moet maar eens omvallen
Oke,
Maar naar welke capasiteit gaat jullie mening dan uit.
Te weten dat ik dus een waterval + een fonteintje wil hebben ??
Ik heb echt geen idee maar als 1200l/p.u. al niet veel is waar moet ik dan aan denken ??
Groet,
Waterval
hoe breed is uw waterval?
Mijn waterval is zo'n voorgevormde bak.
Hij is 15 cm breed
ok, je moet gewoon es naar de winkel gaan en vragen achter een pomp die voldoende debiet geeft voor een waterval van 15 cm breed en een fonteinhoogte van ...