Wie kan mijn vertellen of ik een goede koop doe met de Pondovac 3 van Oase?
Ik vraag mij alleen af hoe het zit met steentjes op de bodem, zuigt het ding die ook op en zo ja, kan hij dat aan? Kun je nog zien wat je doet terwijl je werkt en hoe snel zit het magazijn (het zijn er twee, die je afwisselnd kunt gebruiken, geloof ik) vol?
Alvast hartelijk dank!
Groet,
Marjan
hallo,
ik heb ook een pondovac 3.
een goed toestel.
door een ander aanzuigstuk (zit erbij) te monteren kan je ook substraat zuiveren.
je kan permanent zuigen,hij ledigt automatisch een kamer en daarna de andere.
er zit een afvoerslang aan,die je die je naar de riool kunt leggen
hij zal af en toe een steentje opzuigen,maar slechts sporadisch.
groetjes
Hallo vijverkenners,:)
Ik ga met veel belangstelling dit gepost onderwerp op het forum volgen omdat wij ook zinnens zijn om een pondovac 3 aan te schaffen.
Wij willen graag te weten komen hoe het verlies van al dit water dat samen met het vuil wordt opgezogen gerecupereerd wordt:confused: .Een goede vriend van ons heeft een pondovac 3 en is daar zeer over te spreken, alléén veel waterverlies daar hij het vervuilde water uit de vijver in de tuin loosde (tussen beplanting).Ondertussen heeft hij een soort filtersysteem gemaakt waar hij het opgezogen vijverwater in pompt en er bijna zuiver uitkomt om het waterverlies te beperken.Het kan toch niet de bedoeling zijn om telkens na een schoonmaak met de pondovac,de helft van de vijver opnieuw te moeten vullen met leidingwater.Bij ons is het hoofdzakelijk de bedoeling om de sliblaag iets sneller op te ruimen ,met zeewierkalk lukt dit ook wel maar ik vrees dat het iets langer gaat duren.Daarom misschien eerst 80%opzuigen en dan blijven onderhouden met cocolietenkrijt,enfin ik ben benieuwd op de positieve reactie's van dit onderwerp.
Mvg Chris,
Ps: Wij zijn ook nog op zoek naar aardvederkruid om bij te planten indien iemand zijn vijver zou uitdunnen graag een seintje op dit forum,onze vijver is helder en er zit ook leven in zoals heel piepkleine sarasa's.:)
hallo,
ik plaats achter de uitgang van de pondovac een kunstofbak met gaatjes in en vul deze met filtermatten van mousse,zoo stroomt zuiver water naar de vijver terug en blijft het vuil in die sponzen hangen.
groetjes
Hallo Josl,
Is het mogelijk om eens een aantal foto's te maken van die kunstofbak en deze op dit forum te plaatsen.Ik zou graag ook iets van die aard prepareren voor op onze nog aan te schaffen pondovac 3.
Mvg Chris,:)
hallo,
ik zal eens proberen een digitale camera te lenen,daar ik er geen heb.
het is wel simpel.
een curver box(zo een rechthoekige.),in de bodem gaatjes boren van 10 mm.
hierop leg je een filtermousse met de afmetingen van de bak,zodat het water er niet opzij langs kan.
ik leg er 2 op elkaar,eerst fijn(vanonder) en vanboven grovere mousse.
sorry dat ik niet dadelijk foto's heb,
groetjes
Hallo Josl,:)
Dat is geen probleem van die camera uw uitleg is vrij duidelijk,alléén nog 1vraag die mousse kan dat ook bvb ;een dampkapfilterdoek zijn of laat dit teveel vuil door.Dit zou naar mijn mening toch ook moeten lukken,alvast bedankt voor de info.
Wij zijn vandaag gaan fietsen in Canne en omstreken dus de mergelstreek in Belgie volgens ons en ik heb daar een aardige mergelsteen kunnen bemachtigen en meteen in de vijver gedaan om de hardheid proberen op peil te houden.
De steen die ik van mijn vriend gekregen had bleek toch niet het juiste gesteente te zijn,daarom zelf op zoek gegaan en gevonden en nu hopen dat het werkt.Josl die steen mag toch het hele jaar in de vijver blijven hé als ik mij niet vergis.
Mvg Chris,:)
hallo,
ik denk dat het met zo een dampkapfilter ook wel werkt,met van die filterwatten uit een aquarium gaat het niet,deze verstoppen te snel
die mergelsteen mag altyd in de vijver blijven,als de waardes toch te laag zijn,er eens flink op krassen,dan lost hij sneller op.
je bent ook op de ideale plaats geweest voor een mergelsteen,als je hier geen vindt,dan nergens meer.
ik woon ongeveer 30 km van kanne,dus ik heb altyd voorraad
veel succes
groetjes
Ja dampkapfilterwat filtert heel goed heb dit ook in mijn filter gestoken en verstopt niet zo heel snel hoor en het resultaat daar ben ik wel tevreden over
hallo ,
ik heb er 1 te koop ,vraagprijs 255,0 euro ,van maart 2006 ,garantie tot 25/03/2011
perfekte staat
[email]hugo.sansen@skynet.be[/email]
oostende