Forum
Ik heb een vraagje betreffende een skimmer.
ik ben nog maar een beginnende vijverfanaat, en heb een filter van oase (biotec 18) en een pomp van oase (10.000 / uur.)
op die pomp kan ik nog vanalles op aansluiten, maar nu zou ik me graag een skimmer kopen, maar welke sluit ik daar best op aan?? en wat is daarvan de prijs (richtprijs) en gaat dat nog vermits alles al in werking is.
ik ben een en al oor.
alvast bedankt
Joske
Laarne
Ik denk dat je vraag beantwoord wordt in dit topic: http://www.pondlibrary.info/ned/forum/showthread.php?t=2873
Groetjes Mark
Een deel toch,
Weet er iemand toevallig richtprijzen betreffende skimmers?? drijven die op het water? of moeten die vaststaan?
Je hebt ze in alle soorten en maten. Oftewel ze zijn er drijfend (voordeel, makkelijk in bestaande vijver te plaatsen. Nadeel, minder fraai.) en ze zijn er om in de wand in te bouwen, deze heeft ongeveer de omgekeerde voor en nadelen van de drijfende skimmer. Kijk eens op de online shop voor de prijzen, je kunt er een stuk of 10 vinden (van de shops dan) op http://vijver.pagina.nl
Succes!!
😉 Hallo Jos,
Ik ben ook zinnens om een oase pomp aan te schaffen en een skimmer ,ik ben even langs geweest bij de dichtsbijzijnde vijvercenter met name de Vosvijvers in Lommel deze mensen hebben mij de nodige documentatie mee gegeven over het hele Oase gamma met de prijzen inbegrepen.
Voor de skimmer staan er 2 modellen in de cataloog en die zullen 49 euro kosten per stuk,om de aansluiting te maken lijkt het mij allezins niet zo moeilijk daar onder aan de skimmer een uitsteek is voorzien om leidingen van verscheidene dikte's op te monteren.
De nieuwste aqaumaxpompen zijn voorzien om eventueel op 2plaatsen te gelijk water aan te zuigen of alleen door de pomp en door een inverbinding gezette skimmer.
Als u er niet uit geraakt surf dan eens naar www.Oase.com daar kan u een catalogus bestellen met al de rekende handelaars in die u met raad en daad kunnen bij staan.
Want ik ben ook nog maar een beginnende vijveraar.
Groeten Guido