The Pond Library

Vraag en Antwoord

Skimmer

Lid
Topic starter

Hey,

Kan er mij iemand vertellen hoe ik een Oase Nautilius 6000 in droogopstelling kan plaatsen.
Ik slaag er niet in deze rechtstreeks op mijn skimmer te monteren.
Heeft de pomp kracht genoeg om op 4 m van de skimmer het water aan te zuigen?:confused:

Lid Admin

Als je een Nautilus pomp gekocht hebt in de winkel zal deze enkel geschikt zijn voor een opstelling onder water. Je kunt deze niet in droge opstelling plaatsen. Daarvoor moet je terug even naar de winkel en een hulpstuk halen voor droge opstelling. Het zwarte beginstuk van de pomp kun je er immers afhalen en een ander op plaatsen.

Bij een Aquamax hoeft dit niet. Hier haal je gewoon de plastieken behuizing weg.

Persoonlijk geef ik wel de voorkeur om een aquamax pomp te gebruiken ipv een nautilus pomp voor skimmer doeleinden.

Mijn nautilus pomp is enkele malen oververhit doordat vuil zich in de schoepjes vastzette. Hierdoor kon de pomp geen water meer verwerken. Vroeg of laat draait ze compleet stuk.

Nu heb ik een aquamax en die beschikt over grote schoepen. De aquamax kan het vuil ook beter aan en zal ze zelfs vermalen. Je moet weten dat het skimmermandjes niet alles zal tegenhouden. Nu heb ik geen problemen meer.

Ik denk niet dat de 4 meter een verschil zal maken. De zuigkracht van de pomp blijft immers hetzelfde. Het enige verlies dat je hebt is de weerstand in de buizen. Gebruik een grote diameter 50mm.

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.