Forum
beste vijverliefhebbers,
omdat ik een probleem heb met groen water(zweefalgen denk ik)ben ik begonnen met het bouwen van een plantenfilter en wil het financieel zo goedkoop mogelijk houden.:o de bak is 3,5m lang,1m breed,het diepste punt is 45cm en het laagste punt is 30cm.deze is gemaakt uit houten balken waarover rubber folie geplaatst wordt met een terugloop naar de vijver met behulp van een aangepast stuk dakgoot:p
nu een vraagje...wat kan ik best gebruiken voor bodembedekking en hoeveel cm moet deze zijn:confused: had zelf al aan grind of kiezeltjes gedacht...:rolleyes: zijn vrij goedkoop...
en bij het vullen van de bak voor het mooi aanspannen van de folie,moet ik dan eerst water indoen of bodembedekking:confused:
enkele fofos van het pf in wording...kan altijd via mail,zijn net te groot om te posten 😡
alvast bedankt voor de tips
[email]et69@telenet.be[/email]
Lavasteentjes zijn ook best betaalbaar en ze worden haast altijd toegepast in plantenfilters omwille van hun prijs.
heb de foto's een beetje aangepast,nu kan i ze wel posten en hebben jullie een idee van het model 🙂
maar er is nog véél werk aan zenne :rolleyes:
Beste,
zeker zo niet maken, u moet er voor zorgen dat het water in uw filter op de bodem binnen komt, door uw lavasteen naar boven om zo via de overloop terug de vijver in, als ge het zo niet doet hebt ge binnen de korste keren problemen
groeten,
Danny
beste danny
vertel me eens waarom je dan binnen de korste keren problemen zou krijgen.
ik ben daar benieuwd naar.
welke problemen zouden er dan optreden...?ik wil gerust jullie raad opvolgen(tis tenslotte van je fouten dat je het moet leren he)
die vijver lag hier al toen we het huis kochten,maar ik wil hem proper krijgen en er optimaal van kunnen genieten.
en dit op een zo een natuurlijk mogelijke manier
witte69;24788 wrote: welke problemen zouden er dan optreden...?ik wil gerust jullie raad opvolgen(tis tenslotte van je fouten dat je het moet leren he)
die vijver lag hier al toen we het huis kochten,maar ik wil hem proper krijgen en er optimaal van kunnen genieten.
en dit op een zo een natuurlijk mogelijke manier
Ik heb het jaren op jou manier gedaan altijd helder water gehad en nooit geen problemen gehad. Als er draadalg in de vijver kwam haalde ik dat gewoon uit de vijver mbv een plat stokje. Dus ook ik zie niet in waarom je het water onder in moet voeren om helder water te krijgen.
Groetjes.