The Pond Library

Vraag en Antwoord

Nieuwe compact ultr...

Notifications
Clear all

Nieuwe compact ultrasieve pompgevoed max 15000 L

3 Posts
3 Users
0 Reactions
2,023 Views
ivesd
(@ivesd)
Estimable Member
Topic starter  

Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe compact ultrasieve pompgevoed max. pompcapaciteit 15000 L ?
Zeefbocht 200/300 micron.
Dit is de allernieuwste zeeffilter van het moment.
Heb er vandaag één besteld bij Aqua-hobby in Heist-op-den-Berg.
Prijs:+- 320 euro
Ga dit inschakelen als voorfilter voor mijn zelfbouw moerasfilter.
Suggesties altijd welkom!

Bijgevoegde bestanden

Koidream
(@koidream)
Reputable Member

Ik heb er zo ééntje (foto is wel niet echt duidelijk), en ben er tevreden over.
Allernieuwst? ik heb hem hier toch al een jaartje op de skimmerlijn staan...
Wat ik wel nog ga veranderen is er een overloopsysteem aan maken. Als je een paar dagen weg bent geweest zou anders wel eens je zeef kunnen verstoppen met alle gevolgen vandien.
Het materiaal hiervoor heb ik al liggen, nu nog het werk :rolleyes:

ReplyQuote
etienne
(@etienne)
Reputable Member

Zeefbochten worden in de industrie reeds jaren gebruikt.Niks nieuws onder de zon. Het systeem wordt dikwijls toegepast met vibratie om een hogere performantie te verkrijgen en een betere afvoer van het vuil. Aangezien de koivijver een veel kleinere aanvoer van vuil heeft is dit overbodig. Hetzelfde principe wordt ook toegepast in sommige trommelzeven.

ReplyQuote

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.