The Pond Library

Vraag en Antwoord

mijn vijver

Lid
Topic starter

hallo, ik heb nu een aquamax eco 4000 pomp van oase en een superfish 18watt uv.
De uv van 36 watt is helaas kapot:confused: .
ik heb als filter hierbij een goed gevulde ton met houtskool, grof grind,japanse matten, blokjes voor groffe steentjes e.d.
Ik heb nu aansluitingen in de in en uitlaat van 32mm met een 38 mm slang.
Mijn vijver is ongeveer 8 kuub 4 bij 4 bij 1.
is dit goed genoeg om helder water te krijgen en om eventueel koi's te houden?
ik heb mijn vijver nu met alleen water en hoornblad.
ik heb daar in ongeveer 20 goudvissen en 1 koi 20 cm.
m.v.g. jeroen

Lid

=4x4x1 geen 16 m3 meer?

Lid
Topic starter

sorry typfoutje 4x2x1
jeroen

Lid

Hallo Jerewen, 🙂

Ik neem gemakshalve even aan dat u geen koivijver heeft.
Een vijver met koi is voor de duidelijkheid geen koivijver.

Als u koi wil gaan houden kunt u best eerst een geschikte koivijver maken om latere problemen te voorkomen. Koi zijn grote vervuilers en karperachtigen. Ze hebben grote filters tov andere vissen nodig en een plantvrije vijver, het liefts met bodem drains.
Vaak wor

Er zullen nu direct mensen gaan posten met de opmerking dat ze het al minstens honderd jaar zo doen in hun eigen vijver en dat het nooit problemen gegeven heeft. Ik wil toch even benadrukken dat het even iets anders is dan een paar goudvisjes.

Bekijk dit artikel eens, dan in het bijzonder de paragraaf over koi vijvers.

Bezint eer ge begint!!! :rolleyes:

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.