hallo
ik heb een filterset gekocht echter geen idee hoe te instaleren
het gaat om een filterset 5000 van supergarden
weet iemand een gebruiksaanwijzing te vinden ?
of weet iemand hoe te intaleren
plastike dingen netje met steentjes heb ik erbij
bovenkant ingang of onderin
graag wat hulp
Moi,
als ik het goed heb is dit een tonnetje met 2 uitlopen. Boven en onder. Bovenste gaat de toevoer op, dus vanuit de vijver, op de onderste de uitloop.
Ideale pomp hiervoor is een pomp met 2300 liter/uur.
Toepassing: Geschikt voor natuurvijvers tot 5000 liter inhoud, combi-vijvers tot 2200 liter.
Weet dus niet op wat voor vijver je dit wilt installeren, maar hier zit tevens GEEN UV-lamp op als ik het goed heb.
Dit filter is absoluut NIET geschikt voor een koivijver, alleen zoals eerder gezegd; natuurvijver of een combi-vijver (planten, goudvissen, sarassa enz).
Hokie
klopt een tonnetje
ik heb een losse 5w uv lamp voor tussen de slang
heb nog geen idee wat voor vissen ik wil
ben met een vijvertje bezig van ongev begin 1.5 meter breed bij 3.5 meter lang einde is rond de 3 meter breed en rond de 80cm diep
Je hebt waarschijnlijk meer dan 5 kuub water als ik het zie aan de maten. Wil je echt vissen gaan houden (bv ook koi), dan adviseer ik je toch iets anders te nemen.
Zeker je Uv-lamp, 5 Watt is leuk voor een quarantaine bak met 1000 liter, maar niet voor een visvijver van ruim 5000 liter.
Stelregel; minimaal 3 Watt per kuub water.
Hokie
dus een paar kleine koi's van 5-7cm is niet aan te raden
voor deze vijver zijn koi ongeschikt, je vijver moet hiervoor minstens 1.5m. diep zijn, voor andere vissen is 80 cm. voldoende. ook is dit filter niet geschikt voor een koi vijver... het zijn immers de grootste vervuilers in onze vijvers, dus hiervoor moet je filter meer capaciteit hebben.
grtz
jaccodexter;30373 wrote: dus een paar kleine koi's van 5-7cm is niet aan te raden
Ze gaan groeien, een groei van 15 cm is niet ongewoon, dan heb je dus ineens koi van 25 cm.
Je gaat dit niet goed houden als je het filter niet veranderd en de vijver dieper maakt.
Je gaat dan om problemen vragen, en dat is het laatste wat je wilt.
Hokie
laat ik maar verstandig zijn en naar jullie luisteren 🙂
wat zijn een beetje mooie kleuren vissen om wel te houden ?
Sarassa en Shubunkin zijn mooie vissen om te zien.
Hokie