The Pond Library

Vraag en Antwoord

Notifications
Clear all

Filter

4 Posts
4 Users
0 Likes
1,820 Views
Tommeke
(@tommeke)
Honorable Member
Topic starter  

hallo

ik ga mijn filter eens kuisen nu
mijn filter zit als volgt in elkaar
1ste deel borstels
2de japanse matten
3de substraat en dan uitgang
is dit een goede volgorde of is er beter

groetjes

mic
 mic
(@mic)
Estimable Member

De volgorde ziet ter prima uit .

ReplyQuote
De Rie
(@de-rie)
Reputable Member

Ik zou de tweede en derde kamer volledig vullen met afwisselend Jap.mat en blauwe matala mat. Hiermee verdubbel je de capaciteit van je filter.
Substraat heeft weinig oppervlak , slibt makkelijk dicht, is moeilijk te onderhouden, is zwaar en verpulvert na verloop van tijd.

ReplyQuote
Devolder
(@devolder)
Estimable Member

Ik ben heel tevreden over substraat in het laatste compartiment.Als je matten volledig tegen elkaar zet dan is het beter om volledig Matala matten te gebruiken in verband met de doorlaatbaarheid.Vijvers waar een deel substraat wordt toegevoegd in het filter(altijd laatste compartiment) hebben minder last van draadalgen,waarschijnlijk door denitrificatie in het substraat.Ik plaats zelf Matalamatten (blauwe) volledig tegen elkaar en met volle tevredenheid.
Mvg Johan

ReplyQuote

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.