Forum
wat is een goed drukfilter voor een vijver van 7000 liter met vissen?
hallo,
welke vissen heb je?
voor koi is het geen goede oplossing
groetjes
hehe een goed drukfilter das nu eens een contradictie in terminis
koi's en goudvissen
geen drukfilter.
koop dan liever een biotec van ose,veel beter werking en makkelijker onderhoud.
meen zeker eentje met overcapaciteit, te groot is niet erg,te klein wel.
bv een biotec 10. of zwaarder
groetjes
josl wrote: geen drukfilter.
koop dan liever een biotec van ose,veel beter werking en makkelijker onderhoud.
meen zeker eentje met overcapaciteit, te groot is niet erg,te klein wel.
bv een biotec 10. of zwaardergroetjes
De bewering dat een drukfilter niet gemakkelijk is in onderhoud is larie. Een drukfilter is heel gemakkelijk in onderhoud, dat is één van zijn sterkste punten.....:rolleyes:
Meer info: http://www.devijver.info/filtoclear.html
Een drukfilter in combinatie met een koi-vijver is inderdaad niet goed, past beter bij een vijver met planten en een paar vissen in combinatie met een watervalletje bv. 😉
Pietje wrote: hehe een goed drukfilter das nu eens een contradictie in terminis
Ik behaal nochtans goede resultaten met een drukfilter hoor. Is gemakkelijk te reinigen, plaatsbesparend, voedt een watervalletje, filtert heel goed en heeft een goede combinatie met een ingewerkte uv-lamp. Mijn water is altijd helder....:p
Een goede drukfilter bestaat dus wel degelijk en past wel degelijk bij bepaalde soorten vijvers en in bepaalde situaties.
Dus Pietje, niet zomaar iets afbreken als je het niet kent. In jouw geval, met jouw vijver is het inderdaad beter geen drukfilter, daar heb je gelijk in.
KrisB wrote: Ik behaal nochtans goede resultaten met een drukfilter hoor. Is gemakkelijk te reinigen, plaatsbesparend, voedt een watervalletje, filtert heel goed en heeft een goede combinatie met een ingewerkte uv-lamp. Mijn water is altijd helder....:p
Een goede drukfilter bestaat dus wel degelijk en past wel degelijk bij bepaalde soorten vijvers en in bepaalde situaties.
Dus Pietje, niet zomaar iets afbreken als je het niet kent. In jouw geval, met jouw vijver is het inderdaad beter geen drukfilter, daar heb je gelijk in.
excuseer maar ik ken het wel, uiteraard zijn er mensen die het gebruiken waarvoor het gemaakt is en dan zou het spijtig zijn als het niet zou werken. Maar over het algemeen hoor ik meer slecht dan goed over drukfilter.
Het is ook niet logisch dat zo een klein emmertje hetzelfde werk zou kunnen doen als de grote meerkamerfilters ed.
Pietje wrote: excuseer maar ik ken het wel, uiteraard zijn er mensen die het gebruiken waarvoor het gemaakt is en dan zou het spijtig zijn als het niet zou werken. Maar over het algemeen hoor ik meer slecht dan goed over drukfilter.
Het is ook niet logisch dat zo een klein emmertje hetzelfde werk zou kunnen doen als de grote meerkamerfilters ed.
Ge moet het idd gebruiken voor wat het dient.
In ieder geval, bij mij doet het z'n werk heel goed en heb geen nood aan grote meerkamerfilters, 'k heb daar trouwens toch geen plaats voor.....
Ja alles hangt af van de grote van de vijver op een klein vijvertje ja ge geen filter zette waarvan de inhoud groter is dan de vijver zelf
er zijn inderdaad drukfilters met afvoerkranen en een spoelsysteem die makkelijk te reinigen zijn,maar dan zit je in de duurdere types.
dan heb je voor die prijs ook andere filters met een grotere capaciteit.
voor plantenvijvers met weinig of geen vis kunnen ze,maar met koi en goudvissen kom je er niet ver mee.
een collega op mijn werk heefter een met een ingebouwde spoeling,maar om de twee dagen moet hij hem toch opendoen daar niet alle vuil weg is uit de filter,hij heeft natuurlijk ook een paar koi op zijn vijver gezet,en toen is dat begonnen.
dus een drukfilter alleen bij vijvers met geen of weinig kleine visjes.
groetjes