Hallo,
Zou iemand mij kunnen vertellen of de Aquamax 15000 een goede pomp is en hoeveel het stroom verbruik op jaar basis is als ik met een tarief van
Piek KWH 6,53 cent 16 uur per dag
Dal KWH 4,37 cent 8 uur per dag
Ik kan namelijk geen aantal ampère vinden op de site van Oase ( http://www.oase-pumpen.com/nl/pdb/produkt_details.php?Art_key_art=336 ).
Groetjes,
Pascal
Beste,
Je kan je elektriciteitskosten berekenen op deze site bij "tools". Allé succes ermee!
Ik zou het inderdaad kunnen uitrekenen als ik het aantal ampère zou weten van die pomp.
De tools had ik reed gevonden.
Thnx
P = U x I ( p = aantal watt van de pomp in dit geval 250 w)
( U = spanning = 240 V )
De onbekende hier is echter I, dus I = P / U
Om echter snel te weten hoeveel een bepaalde pomp verbruikt die 24/24
7/7 aan staat het ganse jaar door kan men als regel nemen dat het aantal watt, ook het aantal euros is dat men op jaarbasis betaalt.
(Bij ons toch, en in geval van dubbel tarief )
Wou deze pomp ook kopen. Maar diverse mensen hebben me Messner aangeraden, wegens veel minder stroomverbruik en veel betere naverkoop-service/garantie !
optiplex wrote: wegens veel minder stroomverbruik en veel betere naverkoop-service/garantie !
Messner M15000 = stroomverbruik 285 watt
Oase aquamax 15000 = 250 watt
Stellen dat Messner veel minder stroom verbruikt in deze situatie, lijkt me dus geen goed argument.
Wat betreft de naverkoop of garantie die veel beter zou zijn, stel ik me ook vragen. Beiden hebben 5 jaar garantie. Me duntkt dat winkels die beide merken verkopen daar een oordeel kunnen over vellen en dus niet winkels die enkel 1 van beiden hebben.
Wadu
Mijn vergelijking was Messner 10.000 met Aquamax, sorry.
Leverancier verkoopt beide merken, en er ligt van zowel messner als aquamax een gigantische hoeveelheid toestellen met verschillende pompvolumes.
Ga nou maar voor de Oase pomp, dat zijn echte vuilwaterpompen. De Mesner, heb ik zelf gehad, loopt om de haverklap dicht door vuil in de waaier. De Oase draait bij mij nu ca 6 maanden en draait als een zonnetje zonder dicht en/of vuil te slaan.
Blijft je filter tenminste ook niet droog staan indien de pomp niets meer pompt etc etc.
NOTE; ikzelf heb een Oase Aquamax 5500.
Veel kiesplezier.
Freek
pasje wrote: Hallo,
Zou iemand mij kunnen vertellen of de Aquamax 15000 een goede pomp is en hoeveel het stroom verbruik op jaar basis is als ik met een tarief van
Piek KWH 6,53 cent 16 uur per dag
Dal KWH 4,37 cent 8 uur per dagIk kan namelijk geen aantal ampère vinden op de site van Oase ( http://www.oase-pumpen.com/nl/pdb/produkt_details.php?Art_key_art=336 ).
Groetjes,
Pascal
ik heb al 5 jaar de aquamax 15000 in gebruik!
het verbruik is niet goedkoop maar veel pinten drinken kost ook geld he...ik bedoel het is een hobby ..en een hobby kost geld he!
van de pomp ben ik heel tevreden(in 5 jaar heeft die geen uur stil gestaan en heb ik niks onderhoud gehad.)
succes ermee
Dit jaar moeten binnen doen onder garantie. Was wel mijn fout, ik had ze droog binnen overwinterd doordat mijn vijver toch leeg stond. Maar voor de rest een prima pomp, mijn volgende word een promax 20.000, zal beter passen bij mijn Screenex 36.
Ik zit namelijk met een slang van ongeveer 20 meter tussen pomp en filter. De aquamax 15.000 zal dan draaien op een Biotec10 naar de waterval toe. De garantie is ook prima, een nieuwe motor er in zonder discusie en met de glimlach. IK ga daarvoor wel bij Aqui-Flor in Nodebais, die hebben een eigen herstellingsdienst en alle Oasestukken op voorraad (24uur op 24uur). Goede service noem ik dat.
Roger