The Pond Library

Forum

Meldingen
Alles wissen

vreemde vis

(@rianne)
New Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Topic starter  

4 jaar geleden heb ik een zonnebaarsje (toen hooguit 5 cm. ) gekocht om de geelgerande waterkevers in mijn vijver te minimaliseren. De waterkevers blijven in de vijver, er zijn er zelfs veel meer. Het zonnebaarsje is nu +/-20cm. Ziet heel anders uit dan op de foto van de zonnebaars op de site, maar is zwart met een rode rand om het oog. Wat voor een vis is dit? De kikkers zijn wel uit de vijver verdwenen terwijl dat niet de bedoeling was. De goudvissenpopulatie blijft hetzelfde maar wordt ook niet groter.

Citeren
(@tr!bal)
Eminent Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden

een anaconda die aan de wiet heeft gehangen? of alcoholistische zonnebaars?

Ik zou het echt niet weten... iemand anders?

BeantwoordenCiteren
(@keepertje13)
Active Member

een foto zou ook wel makkelijk zijn 🙂

BeantwoordenCiteren
(@jacob83)
Trusted Member

is t geen wilde zeelt ? deze

BeantwoordenCiteren
(@jef-smeyers)
Honorable Member
Deelgenomen: 23 jaar geleden

De vis op de foto is wel een ietsje groter dan 20 cm zo te zien.
Bij zonnebaarzen zijn er ook nog verschillende soorten. Eens kijken bij Google afbeeldingen, daar vind je hem misschien.

BeantwoordenCiteren
(@jacob83)
Trusted Member

ja maar zeeltjes heb je ook kleiner...

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.

Wat wil je weten?

Heb je een specifieke vraag of vind je geen antwoord op je vraag via deze site dan help ik je graag een oplossing te zoeken.