Forum

vijver verhuizen

Lid
Antwoord: 5
Topic starter

hallo, is er misschien iemand die mij kan helpen?? over een paar weken gaan wij verhuizen en ik wil mijn vissen graag meenemen. Bij het nieuwe huis hebben we de vijver al uitgegraven en vanavond gaat het zeil + water erin om hem te zetten. maar wat moet ik verder doen om hem goed te krijgen zodat ik mijn vissen kan verhuizen.
En dan ook nog de vraag hoe kan ik het beste de vissen overbrengen naar de nieuwe vijver?
Ik heb 2 steuren, 3 koikarpertjes goudvissen en goudwindes
Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor elk beetje help wat ik kan krijgen
Sylvia van der Veldt

Lid
Antwoord: 488

verhuizen van de vissen ga naar een viswinkel vraag of gje geen zakken kan krijgen of (kopen) waar zij de vissen in vervoeren en zeg gewoon dat het voor het verhuizen is van de vissen in de vijver .

Lid
Antwoord: 569

hallo,

voeder een week voor de verhuis niet meer,plaats je bestaande filtermateriaal mee overnaar de nieuwe vijver
plaats nu al een filter met oud filtermateriaal op je nieuwe vijver,dan kan hij al inlopen.

de vissen vervoeren doe je zoals je ze gekocht hebt,in plastic zakken met water en veel lucht.
leg de zakken in een doos en vervoer de vissen overdwars in de auto,als je ze met de richting mee legt loop je kans dat ze hun hoofd beschadigen bij remmen.

start de niewe filter op met de oude materialen en ent hem opnieuw met gelbacterieen.

plaats na een week al enkele goudvissen in de nieuwe vijver,zo past de filter zich aan.

veel succes

groetjes

Lid
Topic starter

😮 hoi ben ik weer, alles gedaan zoals gezegd is, vrijdag 8 juni alle vissen verhuisd, ging perfect waarvoor mijn dank, zondag zag de vijver helemaal wit, leek wel melk, vanaf afgelopen donderdag ziet hij groen ???? het is geen zweefalg of andere alg de waterwaarden zijn goed (ph, kh en gh) heb er ook genoeg planten in en op wat zou dit kunnen zijn ????????????????

Lid
Antwoord: 488

Heb je er nieuw substraat in gedaan ?

Lid
Topic starter

ja en alles 3 maal gespoeld ik had alleen 2 verschillende 1 van velda en 2 van een ander merk weet niet meer welk