The Pond Library

Vraag en Antwoord

Vijver

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
2,209 Bekeken
lara
 lara
(@lara)
Lid
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Topic starter  

Hallo ; Ik ben nieuw op deze site. Ik zou graag een vijver plaatsen in beton van 1.5M breed en 4m lang +-. Niet voor koi,s maar gewone vissen zoals goudvissen en dergelijke. Wie zou mij kunnen helpen met de benodigdheden daarvan + heb ik dan ook filters en pompen nodig liefst niet .

Citeren
Webmaster
(@webmaster)
Lid Admin
Deelgenomen: 26 jaar geleden

Hoi Lara

Is het de bedoeling om de vijver nadien te polyesteren of van folie te voorzien?

BeantwoordenCiteren
lara
 lara
(@lara)
Lid
Topic starter  

Eigenlijk in beton te laten

BeantwoordenCiteren
lara
 lara
(@lara)
Lid
Topic starter  

ik zou een vijver wilen starten in beton van 4 op 1.5m en1.2m diep. met een Bioforce drukfilter 8000 uvc en Titan filterpomp 8000. Wat denken jullie er van . Het zou voor koi vissen zijn.

BeantwoordenCiteren
Hokie
(@hokie)
Lid
Deelgenomen: 16 jaar geleden

Moi,

Een drukfilter is eigenlijk niet geschikt voor een koivijver. Weet dit uit ervaring (niet bij mezelf, maar bij de buurvrouw). Had ook een gelijkwaardig drukfilter en pomp, alleen kreeg het water niet goed. Heeft daarna een ander systeem aangeschafd en nu wel helder en waterwaarden zijn goed.

Hokie

BeantwoordenCiteren
lara
 lara
(@lara)
Lid
Topic starter  

Hoi Hokie , Welk systeem stelt u dan voor. Greets Lara

BeantwoordenCiteren
Hokie
(@hokie)
Lid

Moi,

Zeg maar jij, klinkt wel net zo leuk. En een meerkamerfilter is beter geschikt voor een koivijver. Al dan niet met vortex.

Hokie

BeantwoordenCiteren
Boud
 Boud
(@boud)
Lid

Hokie

Hij wil geen koi vijver dus een drukfilter is dan toch best mogelijk???

GR Boud

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.