The Pond Library

Forum

Meldingen
Alles wissen

verdamping

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,375 Bekeken
(@danakoid)
New Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Hoeveel liter water verdampt er tijdens de warme zomerdagen? Mijn koivijver is ongeveer 20 vierkante meter groot.

Citeren
(@ivesd)
Estimable Member
Deelgenomen: 21 jaar geleden

Bij mij is dit deze warme zomer goed meegevallen.
Alles hangt natuurlijk af van heel wat factoren zoals constructie v/d vijver,waterval of niet,enz.
Ik denk dus niet dat iemand je zal kunnen vertellen hoeveel L exact verdampen.

BeantwoordenCiteren
(@webmaster)
Noble Member Admin
Deelgenomen: 24 jaar geleden

Het kan ook berekend worden:
http://www.lenntech.com/calculators/verdamping.htm

BeantwoordenCiteren
 Herm
(@herm)
Estimable Member
Deelgenomen: 22 jaar geleden

Wow interessante pagina, webmaster!

Zelf heb ik deze zomerperiode ongeveer 4 kuub bijgevuld in de koivijver (25 kuub). Het is dan ook erg warm geweest: op 13 augustus bedroeg de watertemperatuur op de bodem (1,6m diep) maar liefst 25,8 graden. een volle graad meer dan het vorige record (24,8 op 25/7/2001). In de quarantainevijver heb ik louter een drijftermometer en die gaf op 13 aug 29 graden aan als oppervlaktetemperatuur! Gelukkig zaten er geen vissen in...

Danakoid, ik zou voor jouw vijver rekenen op 100l of zelfs een paar 100l per dag als het echt warm is.

Hier een fotootje van het nadien reeds overtroffen record van eind juli dit jaar. Linker display is de buitentemperatuur; OOK NIET MIS! wetende dat de sonde onder een afdak van het tuinhuis hangt, wat dan nog eens onder de bomen staat.

BeantwoordenCiteren

Deel:

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.

Wat wil je weten?

Heb je een specifieke vraag of vind je geen antwoord op je vraag via deze site dan help ik je graag een oplossing te zoeken.