The Pond Library

Vraag en Antwoord

uv lamp

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
3,133 Bekeken
mozartje
(@mozartje)
Lid
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Topic starter  

hallo

ik heb een vraag over de uv lamp die wij pas gekocht hebben.
is er verschil tussen de ingang en uitgang??
en is een lamp van 9W voldoende voor onze pomp die pompt 8000 liter per uur?
wij hebben wel maar een vijver van 3000 liter

Citeren
Skrans
(@skrans)
Lid

hallo Mozartje

ik heb wat meer info nodig om het goed te kunnen uitleggen

welk merk uv heb je
welk type heb je

BeantwoordenCiteren
Tommeke
(@tommeke)
Lid
Deelgenomen: 21 jaar geleden

Normaal is er geen in of uitgang dit blijft het zelfde . Maar die 8000 is wel zwaar das der doorjagen . elk uur gaat het water 3 keer bijna door de filter . meestel 1x door de filter om de 2 uur . 9watt op 3000 is goed , de regel is 3 watt per 1000 liter .

BeantwoordenCiteren
Webmaster
(@webmaster)
Lid Admin
Deelgenomen: 26 jaar geleden

Je pomp zal wellicht te zwaar zijn om door een 9W uv lamp te sturen.
Als het water té snel door een uv lamp gaat kan je toch groen water krijgen omdat de contacttijd tussen water en uv bestraling te kort is.

Kijk in de handleiding van je uv lamp wat de beste doorstroom snelheid is.

BeantwoordenCiteren
mozartje
(@mozartje)
Lid
Topic starter  

bedankt voor de reactie.
mijn pomp is blijkbaar ook te zwaar voor mijn filter, de helft van de vijver is leeggelopen door die filterton. Ik ga nu zien voor een grotere filter.
De uv lamp werkt, ik zag al na 3 dagen resultaat. Mijn nieuw probleem is dus de filter, die wel te klein is.

BeantwoordenCiteren
Webmaster
(@webmaster)
Lid Admin
Deelgenomen: 26 jaar geleden

Het moet inderdaad allemaal op elkaar afgestemd zijn anders loopt er iets fout in de filterketen.

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.